Jump to content

Mercruiser motor vil ikke starte - hvem i Oslo kan reparere?

Josteinb

Recommended Posts

Hei,

Har en liten krise angående båten min, den ligger i havn på Skarpsno Båtforening, men jeg har bestilt og betalt for opptak på Karenslyst på onsdag,. men nå vil ikke motoren starte. Kjenner ingen som kan slepe båten dit så ser ut til at jeg må få en kyndig person til å feilsøke den. Noen som kan anbefale et firma eller person, aller helst autorisert, som er mobil og kan se på motoren på stedet?

Mvh

Det er en 4.3 l Mercruiser fra 98 tror jeg (serienr er lakket over), med 205 HK. Innenbordsmotor. Den har vært tungstartet hele sommeren og aldri gått max, men skiftet bensinpumpe og dynamo pluss noen plugger og da gikk den greit. Sist jeg startet den var for litt over en mnd siden. Siden da ble batteriet flatt når jeg prøvde å starte igjen i forrige uke, så kjøpte ett nytt (fant ut at batteriet som fulgte med båten hadde halvparten AH av det Mercruiser anbefaler, så det var like greit å bytte). Har nå Sønnak SR 550 Dual. Virker som om den gir nok strøm så det er noe annet som svikter. Tidligere i sommer sleit motor også med å få reima til å gå rundt, så da løsnet vi den og sveiva rundt det hjulet til vannpumpa nederst som hadde satt seg fast litt) Prøvde dette igjen nå men nå vil ikke reima gå rundt i det hele tatt. Er egentlig ukjent med innenbordsmotorer så føler det ikke er mer jeg kan gjøre - må altså ha en proff.

Øystein Ny: kan jeg sende sms til personen? Hører litt dårlig så det å ringe blir komplisert.

Redigert av Josteinb (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...