Lenasmartin20 Startet 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2014 Hei! Har i hele sommer slite med volvn, har byttet alt til tenning, filtere, slanget kabler, u name it. Siste håp var at jeg sendte gassern på service, har fått den tilbake og satt den på, men problemet er det samme, får ikke nok turtall, bare ca 3200 rpm, propell osv er riktig, skal få ca 5000 rpm... mener jeg har prøvd det før, men for moro dro jeg av en og en pluggledning mens den gikk på tomgang, og da jeg dro av på cyl 3 var det ingen forskjell, MEN plugg virker og kabel gir tenning, hva tror folket kan være feil da? Ser vel for meg det er noe inni treskeværket.. Har noen vært borti dette problemet? kaputte stempelringer, feil med ventiler? erfaringer og formeninger mottas med takk :) mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 13.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Ta en kompresjonstest, evt en sylinderlekkasjetest. Hvis denne viser vesentlig variasjon i kompresjon på sylinderne kan du ta av toppdekselet og sjekke ventilklaringene. Sjekk også om det blåser fra oljepåfyllingslokket ved belastning. Det kan være så enkelt som en defekt tennplugg, pluggledning/hette eller fordelerlokk. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 13.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2014 Plugg+ledning OK kommer litt oljedamp opp fra topplokket ja, hva kommer det av? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Sylinderlekkasje vil sees som damp som blåser ut av oljepåfyllingslokket. Det blir kraftigere med høyere belastning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.