kointa Startet 13.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2014 men denne gangen var det ikke meg - men min fra før, eplekjekke nabo som nå har fått en svær ripe i stoltheten sin, som aldri kommer til å leges (heldigvis) men vi sitter å ser på regningen fra RS, for selvsagt var ikke min stolte nabo medlem siden han ikke har hatt behov for slike ting den totale regningen ble på Kr.7.645 oppdraget var fakturert slik: Ass under 9,9 brt /22 bt......... 3039.- dist under 9,9 brt/22 bt.......... 4112.- dist under 9,9 brt/22 bt........ - 1037.- Denne grunnstøtingen var i indre Oslofjord, ass er vel assistanse, men hva er dist ?? Synes at regningen også var litt drøy, men er det dette det koster ikke medlemmer? Sitér dette innlegget Link to post
Murphy's law Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Reise distanse? Sitér dette innlegget VHF, LRC, D5L/A Link to post
Jankar Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 man blir jo fakturert for assistansen, og kjøring til og fra? står jo - foran de 1037,- Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Gjør du matematikken og legger til mva, så har du svaret. Billig syns jeg, for å få reddet verdiene/mannskapet Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Får tro han hadde kaskoforsikring da. Det er vel strengt tatt ikke veldig mye RS tilbyr som ikke dekkes av en god forsikring. Men det er klart, noen må jo gjøre jobben, uansett hvem som betaler. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Om jeg ikke tar feil så står det i min forsikring, Sparebank 1, at assistanse skal avklares med selskapet først. Neppe praktisk mulig i enhver situasjon men... tipper de tar regninga fra RS. Men så spørs det på egenandelen da.. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Sikkert ikke allverden den egenandelen, men er du medlem i RS så får du jo også 15% rabatt på selve forsikringen i Sparebank 1 så kanskje den besparelsen tar vare på egenandelen dersom, hvis eller i fall? I Gjensidige er det vel 500 kroner i egenandel. Forundres fortsatt over at nesten ingen synes å ta seg bryet med å se hva de har kjøpt og betalt for! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Vanntett Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Egenandel varierer, det er som regel opp til kunden. Jeg har valgt billig forsikring, med 12000,- i egenandel. Det er kun for å være dekket hvis skuta går til bunns. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Egenandelen på assistanse som er hva jeg tenker på er vel noe annet enn valgfri egenandel på tap, brann, tyveri, havari osv? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
zaq Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Ja, her snakker vi helt klart om to forskjellige egenandeler. Selv så har jeg egenandel på kaskoskader på 4000 kr, mens det som på min forsikring heter "redning og bergerlønn" har egenandel 0 kr. Her dekker forsikringen min tauing til nærmeste trygge havn. Dette kom godt med i sommer da jeg faktisk benyttet meg av assistanse fra RS etter at oljekjøleren tok kvelden. Jeg lå forsåvidt greit fortøyd til en offentlig brygge, men forsikringsselskapet sa seg likvel villig til å dekke tauing til merkeverksted. Det ble en dyr affære å bytte oljekjøler, men jeg slapp ihvertfall å få regning fra RS på toppen av dette. Sitér dette innlegget Link to post
Gnisten Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 ..... Det er vel strengt tatt ikke veldig mye RS tilbyr som ikke dekkes av en god forsikring. .... Dette var da en besynderlig betraktning. Du ringer forsikringsselskapet når du ligger og reker med utsikter til å ligge på skjæret om en halv times tid? Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Mouche Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Man ringer vel til RS og sender regningen til forsikringsselskapet forutsatt at man har en kaskoforsikring vil jeg tro. Som man ser er egenandelen hos noen null niks og ingenting mens den hos andre er et mer symbolsk beløp på 500 kroner. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Guzzi Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Får vel prøve å være litt tydeligere da. Med et totalmedlemskap får man inntil tre timers assistanse på sjøen eller i uthavn. I vilkårene står det spesifikt at medlemskapet ikke dekker assistanse som dekkes av båtens forsikring. Det betyr at hvis du har gått på grunn, og er forsikret, så dekker ikke medlemskapet ditt assistansen. Om jeg skulle få havari som dekkes av forsikringen, så spiller det ingen rolle for meg om jeg blir reddet av en lokal taubåteier eller en redningsskøyte. Forskjellen ligger i at man ringer alarmtelefonen til forsikringsselskapet i stedet for RS. For min del ville det vel uansett blitt kystradioen, da jeg ved siden av medlemskap i RS også er medlem i Sjøassistanse. Eller kanskje mine gamle kolleger i Havnepolitiet, i alle årene jeg hold på der krevde vi aldri fem øre av de vi berget, det går på skatteseddelen. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 For min del ville det vel uansett blitt kystradioen, da jeg ved siden av medlemskap i RS også er medlem i Sjøassistanse. Sjøassistanse og Kystradioen har ingen ting med hverandre å gjøre lenger, men om du ringer KR så får du hjelp. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Lett match Svart 15.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2014 Man ringer vel til RS og sender regningen til forsikringsselskapet forutsatt at man har en kaskoforsikring vil jeg tro. Som man ser er egenandelen hos noen null niks og ingenting mens den hos andre er et mer symbolsk beløp på 500 kroner. Jeg har forsikring i Atlantika de dekker slep til nærmeste havn intill kr. 7.500,-. Så det kan komme noen kostnader utover egenandel også, dersom man ikke er medlem hos RS. Hvordan er det med andre forsikringselskap? Hva dekker de ved slep? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2014 Tryg : Selskapet erstatter nødvendige omkostninger til assistanse. Ingen egenandel. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.