fredriksen Startet 13.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 13.Oktober.2014 Varmeveksleren på min AQAD41A har en offeranode. Denne sitter på en plugg med en O-ring. Pluggen har et firkant-hode. Vanligvis så har jeg benyttet min (Kongsberg ) skiftenøkkel på denne, da jeg ikke har noen firkantnøkkel. Etter mange års bruk begynner pluggen nå å bli litt rundere på kantene, og i år så satt pluggen litt fast. Har ikke løsnet den ennå. Før jeg tar rørtanga og skrur ut pluggen, hvilket verktøy er denne egentlig laget for?? Jeg regner med at jeg ved å bruke rørtang ødelegger firkanthodet såpass mye at jeg kjøper ny plugg, men jeg er litt mer innstilt på heller å kjøpe det korrekte verktøyet. Men hva / hvilket er egentlig beregnet å benytte på denne :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Skiftenøkkel Sitér dette innlegget Link to post
Cato Svart 13.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2014 Mener å huske at firkanten på et vanlig 1/2 toms pipesett passet rimelig bra. Brukte en kort forlenger "gal vei" med for eksempel 13mm pipe på, så en 13mm unbraco rett på skralla som jeg satt inn i pipa igjen. Hmm ble det forståelig? Sitér dette innlegget Link to post
fredriksen Svart 14.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Ja takk, dette var greit forklart! Jeg skal prøve med forlengeren. Men, jeg hadde ventet meg en forklaring fra en rørlegger eller tilsvarende, da det er jo ganske så pussig at denne ene bolten/pluggen har et firkanthode, mens resten av boltene etc har 6-kanthode. Pussig.... :-) steinar Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Kanskje pussig, men slik er det også på nyereVP-modeller. Det kan være vanskelig å få på 1/2"-forlengeren dersom skruehodet allerede er deformert etter brukt av fastnøkkel eller skiftenøkkel. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.