skinni Startet 14.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2014 Hei ! Er det noen som kan rett prosedyre for å kalibrere trim instrument på en VP D4 med DPH drev ? Måler står på +5 når drevet er helt nede. Skulle vært -5. Har gjort dette før men har glemt det ut.Vet det var noe med å holde inne N knappen. Sitér dette innlegget Link to post
Humrefisker Svart 14.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2014 Har D4 300 DPH og kalibrerte i sommer ved å følge instruksjoner her: http://skeiron.pl/zawartosc2_do_podbrania/30_1.pdf Installation Procedure Electronic Vessel Control D4, D6 EVC Enter calibration mode og deretter trim calibration. Gjorde det på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
skinni Svart 15.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2014 Hei og takk for svar. Dette var ikke lett å forstå. Har gjort dette før men husker ikke hvilke knapper på EDC displayet jeg holdt inne ? Satt i båten i går og prøvde men finner ikke ut av det. Er det noen som kan gi en kortfattet versjon av kalibrering ? Sitér dette innlegget Link to post
tnorderu Svart 15.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2014 Prøver meg med svar, hentet fra dokumentet over: Enter calibration mode. 1. Press down N and D. Hold down until all lamps in the control panel light up. 2. Release N and D. Panel responds by switching off and then light up again. Auto configuration is completed. 3. Press UP on Power Trim button and trim drive to desired max. tilt position. 4. Press N 3 sec. 5. Press DOWN on Power Trim button and trim drive down to its lowest position (physical stop). 6. Press N 3 sec. Calibration completed. System leaves automatically calibration mode after 2 sec. Sitér dette innlegget Link to post
Humrefisker Svart 15.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2014 Prøver meg på litt mer forståelig: Enter calibration mode: 1. Neutral gir, alt avslått (men hovedstrøm på) Lever in neutral pos. Key in position 0. Main switch on. 2. Hold inne N og vri nøkkel til første posisjon (ikke start, men "tenning") Press down N and hold. Turn key to pos. I. 3. Hold down N until yellow D gives a steady light. 4. Release N. N flashes to confirm calibration mode. NOTE! If no activities are done, the system will leave calibration mode after approx. 45 sec Trim calibration: 1.Press UP on Power Trim button and trim drive to desired max. tilt position. 2. Press N 3 sec. 3. Press DOWN on Power Trim button and trim drive down to its lowest position (physical stop). 4. Press N 3 sec. Calibration completed. System leaves automati- cally calibration mode after 2 sec. Jeg har ikke kjørt Auto calibration, men burde kanskje gjøre det (neste gang...) Sitér dette innlegget Link to post
skinni Svart 15.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2014 Hei ! Takk for gode tips, får prøve dette. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Hei Løfter denne tråden. Dobbelinstalasjon D4 300 / Dph, og Evc panel med vribryter, 2009 mod. Har ulik verdi på triminstrumentene, ( -9 på bb og -6 på sb helt inne ), så det trengs nok en kalibrering. Noen som har prosedyre for dette? Står ikke i manualen til motoren og fant ikke svar i dok.arkiv. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Bonus Svart 14.August.2018 Del på Facebook Svart 14.August.2018 Da har jeg lagt prosedyrer for kalibrering av Volvo Penta EVC-C og Volvo Penta EVC-C2 i dokumentarkivet her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.