Ternen32 Startet 25.April.2005 Link til dette innlegget Startet 25.April.2005 Hva må jeg gjøre for å konvertere B23 bilmotor om til marinamotor. Har B23 i båten fra før!! Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Jon-Kåre Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Skal du bytte motor må du vel flytte over alt av mariniseringsutstyr Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Muhammed Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Skal du bytte motor må du vel flytte over alt av mariniseringsutstyr <{POST_SNAPBACK}> Og så tror jeg du må bytte svinghjul, hvis jeg ikke tar mye feil, (er nesten helt sikker på det.) Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 25.April.2005 Link til dette innlegget Svart 25.April.2005 Har selv gjort dette for ca 15 år siden. Dersom motoren skal konverteres til en "151" motor, mener følgende må gjøres. Skifte topp og kamaksel ( ventiler er større på båtutgaven samt "K" kam ) Bytte topppakning pga høyere komprsjonstrykk Bytte over mariniseringsutstyr Dynamo, fordeler med kabler og starter må skiftes pga gnistbeskyttelse. Lar du være å gjøre noe med toppen, går ytelsen karftig ned i forhold til den motoren du har idag i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 26.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Har selv gjort dette for ca 15 år siden. Dersom motoren skal konverteres til en "151" motor, mener følgende må gjøres. Skifte topp og kamaksel ( ventiler er større på båtutgaven samt "K" kam ) Bytte topppakning pga høyere komprsjonstrykk Bytte over mariniseringsutstyr Dynamo, fordeler med kabler og starter må skiftes pga gnistbeskyttelse. Lar du være å gjøre noe med toppen, går ytelsen karftig ned i forhold til den motoren du har idag i båten. <{POST_SNAPBACK}> Høres greit ut. Toppen på den mortoren som står i er helt fin "2 år gammel" men krysspinnen til et av stemplene har løsnet og slår, så jeg tenkte å sette over toppen og mariniseringen fra den som står i båten, samt starter og dynamo. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.