Simkin Startet 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2014 (redigert) Vi har en varmer av typen Volvo Flygmaskin Thermo 1700 i båten. Vi bestemte oss for å bytte ut det som var igjen på oljedunken med frititdsparafin fra felleskjøpet, men etter dette nekter brenneren å blåse varmt. Det står lampeparafin/lysfotogen eller noe i den duren på varmeren, betyr det att den ikke vil brenne på denne fritidsparafinen fra felleskjøpet? Tenker å prøve denne fra biltema isteden http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Lys-og-dekorasjon/Lampeparafin-361531/ Noen ideer? Redigert 14.Oktober.2014 av Simkin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Jeg brukte lampeolje på den Termoen jeg hadde i forrige båt. Funket.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wallas Service Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Jeg ser ingen grunn til at den ikke skal varme på Fritidsparafin fra Felleskjøpet (Kemetyl). Det er denne jeg anbefaler til alle Thermo/Thermic og Wallas parafinapparater. Brenner med høyere varmeeffekt og brenner renere enn Lampeolje. Men for all del, prøv gjerne med Lampeoljen fra Biltema og se hva som skjer da. Kan det tenkes at glødespiralen tilfeldigvis har takket for seg? Det originale servicesettet med glødespiral og veker er ikke lenger å få kjøpt, men du kan bruke servicesettet som brukes til Wallas. Passer nesten 100%, det eneste du må gjøre er å lage et litt større hull i den nederste veken. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Flipper86 Svart 16.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2014 Da er Wallas-servicesett bestilt på maritim. Ba dem sende det som brev, 100,- spart i frakt. Snakka også med en som rep. varmere og han sa at hullet i veken måtte borres til 14 mm, og at man må skjære av litt i ytter- og innerkant på pakningene. På slangen fra parafindunken til varmeren hadde det lurt seg inn et lite sort flak etter at jeg bytta parafin, så trolig denne som gjorde at alt stoppa opp. Fant denne øverst i slangen, rett ved nippelen på varmeren. Men greit å få bytta servicesettet lell, pakningene var sprøkki, og veka var røti, og ledningene inn på glødespiralen var morkne og sprøe. (Bror til SimKin) Sitér dette innlegget Link to post
Flipper86 Svart 16.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2014 (redigert) . Redigert 16.Oktober.2014 av Flipper86 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flipper86 Svart 16.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2014 Utsktiftningsklart :) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 16.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2014 Bare husk at du IKKE kan bruke vanlige ledninger inn til glødespiralen. De må tåle varme, er fortinnet og strømpen er av silikon. I forbifarten vil jeg bare nevne at jeg tar 395,- for servicesettet inkl. mva og porto. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Flipper86 Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Takk for tipset! Da skal jeg ikke se bort i fra at jeg bestiller fra deg neste gang :) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 18.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2014 (redigert) Mange sier man ikke kan kan kjøpe rep sett til "Thermo",men det er feil !! Har selv bestilt repp sett til Thermo som er originalt og ikke trenger tillpasning ! Jeg ville anbefalt og bestilt det originale settet til varmeren din,så er det bare sette på uten tilpasninger. Her er linken ! http://www.seasea.no/Inredning/V%C3%A4rmare_Beredare/V%C3%A4rmare_Wallas/SERVICESATS_WALLAS_THERMO Redigert 18.Oktober.2014 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flipper86 Svart 18.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2014 Takk for info Dioden! Da blir det et slikt istedenfor. Sitér dette innlegget Link to post
Flipper86 Svart 18.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2014 Ser at også Skruvat.no selger servicesats til thermo. Da bestiller jeg derifra siden de har lagerstatus, noe seasea.no ikke har. Vil ikke risikere å måtte vente i ukesvis :) http://www.skruvat.no/batdeler/Servicesats-Thermo-wallas-1800-P271729.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 18.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2014 Da har du to steder Lønner seg nok og bruke skruvat tror jeg,måtte vente en ukes tid+ på levering sist. Sitér dette innlegget Link to post
Flipper86 Svart 1.November.2014 Link til dette innlegget Svart 1.November.2014 Servicesatsen fra skruvat passa rett på, men enda ville ikke brennern starte. La merke til en luftlomme i slangen fra parafindunken som gikk frem og tilbake etter at jeg starta den. Demonterte da hele dritten og blåste rente med trykkluft hele veien fra parafindunken og inn til veka. Det viste seg at en pakning fra filteret nedi parafindunken hadde smuldra opp og blitt med inn i systemet og tetta igjen. Etter rensing så starta brenneren på andre forsøk :) Men 1700w blir nok i minste laget for Flipper 620 når gradestokken kryper mot null :( Blir nok en 3-4kw dieselvarmer med tida :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.