Jump to content

Båten gled av slippvogn. Hvor mye tåler mercruiser bravo3 drev?

belbert

Recommended Posts

Så skjedde det som ikke skulle skje. Båten (Mekling 27 fot) skulle på plass i naustet i går, men på vei opp slippbakken glir båten bakover og av slippvognen. Aggregatet, mercruiser bravo3, var tiltet helt opp før båten gled av, men det var likevel laveste punkt. Båten gled ca 1 mtr bakover totalt og det er en 50 cm lang stripe i betongen fra aggregatet.

Båten ble liggende på slippvogn i front og aggregatet bak i ca 30 min før vi fikk lasten av aggregatet og stabilisert båten. Det er relativt små skader på båten ser det ut for. Liten skade på en steglist og noen skaper i gelcoaten. Skal ha en grundigere sjekk i morgen med skikkelig lys, for å se etter flere skader.

Eieren av naustet/slippen er svært fortvilet og lei seg. Han påtar seg ansvaret og vil dekke utgifter.

Mitt store spørsmål er nå: tåler aggregatet dette?? Presset mot transom var betydelig i over ca 30 min. Hvilke skader skal jeg se etter?? Ser selvfølgelig at lakk og litt gods er slikt bort på finnen. Båten veier ca 2,4 t.

Er blitt enig med eier av naust/slipp at båten skal stroppes til vognen når den skal på sjøen igjen. Dette skal ikke skje igjen!!!

Belbert

Takker for svar.

Skal en tur til båten i morgen. da skal jeg ta en del bilder og laste opp.

Er redd for ettervirkninger av dette, men mulig jeg er litt pessimistisk.

Han som eier naustet er en svært hyggelig kar, og båten har vært vinterlagret hos han de siste 10 årene.

Jeg har ikke lyst til å bruke hans penger på unødvendige utskiftinger/reperasjoner fordi jeg er pessimist, men har ikke lyst til å sitte igjen med skader fordi jeg vil være snill.

Kommer med bilder imorgen.

Belbert

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...