Morkl Startet 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 14.Oktober.2014 Har kjøpt en Kragerø 26 med Peugeot motor. Tenkte og bytte kjøleveske på motor/Bowman veksler.Eneste avtapping jeg fant var og løsne det nederste røret på motor i front.( se bilde)Får jeg tappet mesteparten ut da? Eller er det noen andre triks MvhMorten Klausen Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Ser ut til at impelleren er lavere enn det røret hvis jeg forstår deg riktig. I såfall er det nok rørene til denne du får mest kjølevæske ut av. Det skal normalt sett finnes en tappeplugg på kjøleren og en tilsvarende på motorblokken. Motoren din ligner forøvrig på en Indenor motor, kanskje det er en slik som senere ble til Volvo Penta MD21 ? Sitér dette innlegget Link to post
Morkl Svart 14.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Første båten så jeg er litt fersk :-) Men impelleren drar vel bare inn sjø vann? og vannpumpa(kjøleveske) på motor står mellom øvere og nedere rør?? Har hørt motorene skal være ganske like ( 2.1L XD90) Peugeot 504 hadde disse motorene har jeg hørt!! Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 14.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2014 Det skal sitte en tappeplugg rett over starteren (i allefall på en volvo penta md21b, og dette skal være samme motor) Jeg drenerte via der når jeg skiftet toppen på en jeg hadde. Dette er en indor xd90. Sitér dette innlegget Link to post
Morkl Svart 15.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Flott, da skal jeg sjekke ut dette :-) Takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.