Sjøbliss Startet 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2014 Det kunne jeg tenkt meg :) http://www.dinside.no/930869/denne-bilen-gaar-paa-saltvann Foreløpig bare en bil, men kanskje om 5-10 år? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
-morten- Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 (redigert) Litt off topic, men lurer på hvilke drivakslinger og hjuloppheng som skal på dette når man snakker om over 2900NM dette ser jeg for meg kan bli en dekksliter! er jo ikke konvensjonell drivlinje men dog. Dette virker spennende, men Hydrogenbilene som allerede er utvikla kommer nokk til å ta over for EL biler, når de får til å lage Hydrogen på litt mindre energikrevende måter. Honda har allerede Hydrogenstasjoner som går på solenergi.. vel og merke i California! :-) Prisen på denne superavangserte doningen vil nok overgå det meste :-) Redigert 15.Oktober.2014 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Teerex Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Ifølge kilder i Tyskland sitert av Daily Mail, koster bilen minimum ti millioner kroner. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
NilsPils Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Ifølge kilder i Tyskland sitert av Daily Mail, koster bilen minimum ti millioner kroner. Og dessuten er "saltvann som drivstoff" en løgn! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
tilplan Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Det er vel snakk om en saltløsning som energibærer på samme måte som hydrogen. Energitapene er mindre ved bruk av batteri, men det har jo en ulempe med ladetid. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 18.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2014 Uansett gleder jeg meg til fremtiden ... da slipper vi diesel til 12/13 kr literen. Men det er nok en del år til ja.... Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
nomen Svart 18.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2014 Kan nok trøste deg med at det er leeenge til vi "slipper" diesel som drivstoff i båt. Og at de garantert klarer å finne på en annen måte å få inn de pengene på, de som tror at energi kommer til å billigere i fremtiden, kommer nok til å bli skuffet. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.