maxi84aa Svart 17.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2014 Hei. Blir å selger båten til verkstedet hvor den står nå. Får 5500,- pluss at de overtar regningen fra dem selv på 14500,- Blir den enkleste løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 17.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2014 Høres ut som et ran, men ja, enkelt. Noen ganger er det greit å "betale" for å bli kvitt problemer. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
maxi84aa Svart 17.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2014 Har hatt 10 stk som ville ha den. En kar skulle komme med trailer fra Sverige og hente den. Billig båt om man kan bytte motor selv og har båtplass i nærheta. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 17.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2014 hvorfor kan ikke seilbåten seiles? motorbåt mann som bare har prøvd pinnebåt? Sitér dette innlegget Link to post
maxi84aa Svart 17.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2014 Den kan fint seiles, men seiler den ikke alene på denne årstiden. Dvs jeg må finne en som kan bli med meg som jeg må kjøpe flybilett til. Siden det blir mørkt såpass tidlig og ruta stort sett går innfjords er det også begrenset hvor langt man får seilt hver dag, og antar man bør regne med å ankre opp for hver natt. slik at det er en uvissthet i hvor lang tid man vil bruke. Har også akkurat hatt en uke fri fra jobb slik at det å ta mere fri nå for å få denne gammle båten opp ikke er verdt bryet, tiden og pengene etter min mening. I tilegg må man få organisert sleping ut i fjorden og inn til havn. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2014 Ligger en nyoverhalt md7a til salgs for 10000 kr på facebookside. BÅT OG MOTOR, KJØP OG SALG PÅ VESTLANDET. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Kallethekid Svart 18.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2014 Hvis ikke båten for øvrig er i veldig dårlig stand, synes jeg du blir skrudd her, båten burde være verdt mye mer. Det er selvfølgelig frivillig hva man selger for men dette virker ikke som noe god deal for deg. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2014 Jeg hadde ikke uten videre godtatt den regninga på 15 000,- for kontroll av ei dieselpumpe, ikke når de etterpå kommer med konklusjonene at kompresjonen er dårlig. Disse to ligger laaangt fra hverandre i feilsøkningssammenheng. Jeg hadde til nød betalt kostnaden for selve testkjøringen av pumpa, men ut og inn montering får verkstedet ta selv, det er de som har driti seg ut. Dette med lav kompresjon, hvordan har de kommet til den konkulsjonen?,er det noe de "synes", eller har de foretatt en kom.test? Er de sikre på at evt. dekomp.ikke henger på e.l? Etter min menig for dårlig grunnlag for noen konklusjon, og i hvert fall til å akseptere noen faktura. Mistenker verkstedet for å "utnytte" din situasjon og (unnskyld at jeg sier det) manglende kunnskaper om motorer. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Anjuma Svart 18.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2014 Jeg stusser litt på uttalelsene og fremgangsmåten fra dette verskstedet. Du legger til land med en velfungerende motor og neste morgen skal all komp være borte... på alle sylindre??Er alle stempelringer knekt? Er det sprekkdannelse over hele blokka slik at alle sylindre er lekk? Er topppakningen røket hele veien rundt? Har de i det hele tatt sjekket dekomp'en? Eller målt komp på sylindrene? Høytrykkspumpa er nå sjekket ok.. altså vil denne levere diesel til dysene så sant den får levert diesel. Er det sjekket at Høytrykkspumpa får diesel? Virker løftepumpa? Er alle tilføringsrør sjekket for "plugger"?Når alt nødvendig er sjekket ville jeg testet om den tenner med startgass for Diesel! Da finner du alle fall ut om det ligger på drivstoff siden eller ei.Desto mer kunnskap en har om motorer desto mer komplisert tenker en om problemstillinger og kan fort overse det enkle. Noe jeg mistenker dette verkstedet har gjort hvis de sender pumpa til overhaling uten å sjekke det mest elementære først. Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
Kaftein ØL Svart 18.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2014 Høres ikke ut som noe seriøst verksted. virker som de er ute etter å utnytte situasjonen. Prisen for feilsøking er også vanvitttig Men nå er du i hvert fall kvitt båten, og kjøper har fått seg en maxi for en symbolsk sum så da bør vel alle være fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
maxi84aa Svart 21.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Hei. Båten er nå soolgt for 20.000,- Sitter igjen med litt blandede følelser, da 20.000 er lite, men samtidig så er saken ute av vinduet. Det var foressten en enorm ettersørsel for båten, en kar fra Sverige var villig til å kjøpe båten usett og skulle komme kjørende 200mill med trailer for å hente den. Ang. motoren så vet jeg ærlig talt ikke hva de har gjort. Avtalen (muntlig)var at de skulle få undersøkt dieselpumpen (som de selv anbelfalte at måtte gjøres først) så skulle vi ta en ny prat over hva vi evt skulle gjøre framover. Pris for sjekk av dieselpumpe: 4000,- Timer for feilundersøkelser: 11,5 timer Ingensprekkdanelser på blokka, ellers vet jeg lite. Vi prøvde med startgass (vanlig) uten respons. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Noen har gjort et godt kjøp, det må være trøsten her... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Anjuma Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 (redigert) Jaja, du er kvitt en hodebry og kan starte med ny båt og gledene som følger med det. Lærdommen er å aldri benytte dette verkstedet på nytt :) Jeg ser dog for meg aha-opplevelsen når de finner ut av feilen og den forhåpentligvis flaue smaken de da måtte kjenne på. Redigert 21.Oktober.2014 av Anjuma (see edit history) Sitér dette innlegget Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere. https://baatplassen.n...hp?product=5533 Link to post
maxi84aa Svart 21.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Blir aldri å la noen verksted se på noe mere på timer, pris og beskrivelse skal avtales skriftlig på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
christian j Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Hei bor i tromsø å er noe motorkjyndig ta kontakt så kan æ se om æ kan hjelpe. 94476002 høres ikkje ut som om verksted ditt har noe som helst peiling.... Sitér dette innlegget Link to post
christian j Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Såg ik at du hadde solgt. Va nok en som fikk en kjempehandel dær.:-S Sitér dette innlegget Link to post
maxi84aa Svart 22.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2014 Hadde gjerne betalt deg Christian for å sett på båten. Skal huske det om det blir akktuelt igjen =) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.