Jump to content

Ramle i vannet-tråden:

Worry II

Recommended Posts

Det bør kanskje være ens egen, ikke kona ? He-he, nei.. nå er jeg spent ! Har du ramla, Ronny ?

Ved levering av Nidelv 28 påsken 2013. Skulle bare sjekke at alt var ok før ny eier kom. Klatret ned av båten og gikk langs utriggeren. Liten ubalanse som kan skyldes vindkule eller rett og slett bare sløv. Tråkket rett utenfor kanten og stupte i brygga før jeg landet bløtt. Var ca 4 cm kaldt, tung jakke etc, kom meg ikke opp første forsøk. Ingen andre som så dette. Var litt guffen opplevelse faktisk. Kutt i bukse og kne.

Om jeg skulle skrive kona sine strabaser, fyller jeg mange innlegg her...LOL.

Jeg må skrive om kona.... Hun har lagt seg, så det er nok trygt. Vi skulle legge til med vår forrige båt inntil noen svaberg. Det var mørkt, og vanskelig å bedømme forholdene på land og avstander. Da vi kom inntil med baugen satt hun på rompa, klar til å skli ned på fjellet. (Hun tør ikke hoppe). Hva skjer? Joda hun får så vidt et bein nedi, men jakka henger fast i fortøyningspullerten. Båten sklir ut og der henger hun og skriker akkurat som en galionsfigur :lol: Jeg kommer meg etter hvert frem på baugen og må heise henne om bord etter armene. Hun fikk blåmerker på armene og et mer anstrengt forhold til å hoppe i land etter hendelsen... Så nå er det hun som kjører, og jeg som hopper. Fungerer perfekt :smiley:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Var på munkholmen for noen år siden. Siden det ikke er noe gjestebrygge der tenkte jeg at vi hiver dregg og tau opp på brygga(rutebåtbrygga).

Satte av venner og venninner først så skulle jeg hoppe/klatre opp.. Var jo ung og tøff den gangen.. Båten var en Askeladden 475.. Så til saken.. Jeg hadde god spenst på den tida så dette skulle gå greit.. Problemet var at underlaget gav etter i den vanvittige spensten(båten flyttet på seg). Jeg fikk så vidt fingertuppene oppå kanten og hang der og ventet på kompisen min sin reddende arm. Dessverre var han og de andre mest opptat av å le! Så jeg gled sakte ned og landet på ryggen i vannet med et plask.. Var vel ca 40 personer på brygga som sto å så på showet..

Da jeg kom meg opp til slutt fikk jeg beskjed om at der kunne jeg ikke ha båten så da dro vi derfra igjen...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg må skrive om kona.... Hun har lagt seg, så det er nok trygt. Vi skulle legge til med vår forrige båt inntil noen svaberg. Det var mørkt, og vanskelig å bedømme forholdene på land og avstander. Da vi kom inntil med baugen satt hun på rompa, klar til å skli ned på fjellet. (Hun tør ikke hoppe). Hva skjer? Joda hun får så vidt et bein nedi, men jakka henger fast i fortøyningspullerten. Båten sklir ut og der henger hun og skriker akkurat som en galionsfigur :lol: Jeg kommer meg etter hvert frem på baugen og må heise henne om bord etter armene. Hun fikk blåmerker på armene og et mer anstrengt forhold til å hoppe i land etter hendelsen... Så nå er det hun som kjører, og jeg som hopper. Fungerer perfekt :smiley:

Humrer litt her. Sesongen 1997 hendte det akkurat samme med oss. 38 fot fiskeskøyte, 15 tonn, striregn og blåst kl 06.00 på morgenen ved Gunnarsholmen i Kragerø. Her ble også kona hengende som en gallionsfigur. Aldri vært så sterk som da. Litt hektisk da det sto på, men vi ler godt av det i dag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...