Tage Lohiniva Startet 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2014 (redigert) Hei Har prøvd å reparere riper i overflaten på min Uttern, bilde1. Da ble det som på bilde2. Fikk lakk med korrekt farge fra min Uttern båtforhandler. Pusset etterpå og polerer, men får det ikke bra. Noen ideere noen? https://baatplassen.no/bildearkiv/52/52129/bilde1_uttern.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/52/52129/bilde2.jpg Redigert 17.Oktober.2014 av Tage Lohiniva (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 (redigert) På bildet ser det ikke ut som at ripene går gjennom gelcoaten? Ser ut som de ripene kunne utbedres med 1200 papir, rubbing og pollering. Etter forsøket på reprasjon hadde jeg bare rubbet og pollert. Redigert 17.Oktober.2014 av Big Horn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Blåfarge falmer fort, hadde gjort som Big horn foreslo og rubbet + polering. Sitér dette innlegget Link to post
Tage Lohiniva Svart 17.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Ok. Har brukt rubb(for bil lakk) og det ble bedre. Rubbet med hånd.Kan jeg bruke maskin eller tar den for mye da? Er det egen rubbkrem for Gelcoate? Sitér dette innlegget Link to post
Barnato Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Hadde ikke lakt på gelcoat her før jeg hadde rubbet og polert, pass på når du skal til hva den du gjør at du ikke gnikker bort orginal gelcoaten (skal litt til) Utifra bildene hadde jeg også bare gjort som gutta over nevner ... lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Rubbing beregnet for gelcoat som de proffe bruker heter Norpol R 10. Selges på Maritim. Må rubbes med maskin !!!! Høy temperatur !!!!! Da blir det bra ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
rffr Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Hva er definisjon på høy varme? På 2k klarlakk (bil) trives jeg godt med 70C + under polering, men er redd for varme på gelcoat i frykt for misfarging/brenne gjennom ved tørrkjøring. På førehand takk... mvh Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Når jeg rubber en flate så kan man kjenne varme , altså en 40-50 grader. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
rffr Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Takk. rundt samme jeg har praktisert. Dog ikke ved Norpol, men MG sin marine serie, og diverse andre produkter først og fremst markedsført for billakk (tager hva man haver :)). mvh Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.