Jump to content

Smøre opp styrekabel, risiko å åpne styresnekke?


larsen2000

Recommended Posts

Skulle gjerne ha smurt opp styrekabelen i styresnekka - er det mye løse deler i denne slik at det er vanskelig å åpne den? Er det visse ting som står i spenn eller liknende slik at feks rattet bør være dreid helt til en av sidene før åpning? Eller er det mulig å få ut styrekabelen uten å ta av baklokket helt?

 

bilde

Redigert av larsen2000 (see edit history)
Link to post

Det står jo "Warning, dissasembly" osv osv.. men går nok greit allikevel.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ikke masse smådeler som raser ut pga non-feedback-steering etc?

 

Syns ikke det ligner på ei non feedback styresnekke ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Ikke noen tapp i enden nei, er kun de boltene som låser kabelstrømpen fast i klokka.Det er låsemutter på enden av boltene som ligger i en fordypning på baksiden..pass på at de ikke forsvinner ;)

Etterpå er det bare å sveive den inn igjen ja, men veldigt viktigt å få kabelstrømpen helt inn før du setter i låseboltene.

Kansle lurt å sette et merke før du demonterer så du er sikker.

Redigert av Kasper22 (see edit history)
Link to post

Du må gjerne åpne snekka, men du finner bare et stort drev innsatt med fett der, og et par teflonskiver. At det er non-feedback betyr ikke flere deler, bare drevet som er større. Feilen ligger mest trolig i det leddet i enden av styrevaieren som sitter inne i styrerøret på motoren. Dette er årlig smørepunkt. Ta ut styrevaieren av styrerøret og smør det innerste røret på vaieren. Mange som slurver med dette selv ved nymontering.

Link to post

Opplevde en gang at styringen satt helt fast. Det var mulig å bevege bittelitt på rattet, men motoren rikket seg ikke. Det var bare et par måneder siden den var brukt. Siden det var noe bevegelse ved rattet antok jeg at problemet var i den andre enden. Brukte mye makt på rattet og den løsnet. Svingte helt over slik at mest mulig wire synlig og smurte godt. Svingte så mange ganger fra full sving på den ene siden og så fullt på andre siden. Smurte igjen og så samme svingeprosedyre. Til slutt var styringen veldig lett og fin.

Link to post
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...