Jump to content

Pakning til koøye

Hanto

Recommended Posts

På vår Marex så er det 2 stk koøyer av typen med en strammeskrue i midten. Når man skal lukke "øyet" så strammer man på skruen, pakningen komprimeres og tetter mot ramma. Har sett disse på flere norske båter fra 80 tallet. Problemet mitt er at pakningen på begge koøyene er borte, slik at de ikke tetter. Jeg har hørt med Marex, de hadde ikke dette lenger. Noen som har tips???

Kjøp universal pakningsmatte, og skjær ut pakningen sjøl.

Om du har et spor som passer rund pakningsspor blir det enda enklere. Kjøp rund gummisnor og klipp til ønsket lengde, lim deretter endene sammen.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Jeg hadde inne ett spørsmål her for ca ett år siden om de samme gluggene. Planen var å fornye dem, men har ikke gjort det enda. Pakningene mine er fremdeles delvis OK men plasten er stiv og har krakelert...tør ikke å stramme særlig på vingemutteren lengre.

Finner ikke igjen innlegget, men jeg mener en eller annen mente at de fortsatt forhandles av Malfix. Mener også at en annen nevnte den gang at de finnes i Kristiansund. Uansett så har jeg sett dem utstilt ett halvt år tilbake i båtforretningen på kaia i Ballby'n. Husker ikke navnet...men det er vel noen medlemmer her som kommer derfra?

Redigert av Sigurd (see edit history)

Jeg hadde inne ett spørsmål her for ca ett år siden om de samme gluggene. Planen var å fornye dem, men har ikke gjort det enda. Pakningene mine er fremdeles delvis OK men plasten er stiv og har krakelert...tør ikke å stramme særlig på vingemutteren lengre.

Finner ikke igjen innlegget, men jeg mener en eller annen mente at de fortsatt forhandles av Malfix. Mener også at en annen nevnte den gang at de finnes i Kristiansund. Uansett så har jeg sett dem utstilt ett halvt år tilbake i båtforretningen på kaia i Ballby'n. Husker ikke navnet...men det er vel noen medlemmer her som kommer derfra?

<{POST_SNAPBACK}>

Skal sjekke hos Malfix. Takker og bukker!
  • 2 måneder senere...

Kan vel være lurt å legge ut svaret ditt her, så kan flere "nyte godt" av din kunnskap. Det er sikkert mange med meg som leser alt vi kan komme over av gode løsninger. :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Altså hvis man ikke får kjøpt pakningen kan man lage den selv.

Blir en del rimeligere enn og kjøpe nye koøyer skulle jeg tro.

Ang. Im så kan jeg hjelpe med matrialer for og lage pakninger.

Vi kan sikkert skjære de ut også.

Trenger da målene :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...