hebbelille Startet 21.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 21.Oktober.2014 Hei, Jeg skal bytte Hjullager på båthengeren min (2007 model Tysse) har tatt av senterkoppen, å er det noen som vet vilken størlelse det er på den senter mutteren? den var en del større en den 30mm pipa jeg hadde med meg. Håper noen har noe info på dette eller om noen skulle ha link til dele manual eller har noe teknisk info på det så hadde jeg blit glad, Vet ikke størlelsen på lageret heller.... så må finne ut dette også... Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
nomen Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 You tube kan ofte hjelpe. Er det en gammel henger er oft to koniske rullelager.Er den nyere er det dobbelt radiallager. Tilhenger verksteder fikser lager hvis du ett serienummer el. På akselen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Mckongen Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Hvis jeg ikke husker feil så er mutteren 34 mm. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Og visst du er like "heldig" som meg klarer ikke Tysse skaffe nye tetninger. Skiftet lagre på min forrige henger som var Tysse. lagrene ble skiftet, men uten tetninger holder de ikke lenge. Særdeles dårlig av Tysse og eg skal ikkje ha Tysse-henger igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Ole-Petter1972 Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Hei!! Mener at det er 36 mm, men mulig jeg husker feil. Ett tips!! kjøpte hjullager på Biltema (det var det samme som til hjullager på VW-golf eller Polo). Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 21.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2014 Hei I vinter skifta eg hjullagre på min ca. 2004 mod Tysse hengar. Om eg hugsar rett var dimensjonen på mutteren 34 mm. Dei nye muttrane var noko mindre. Kanskje lurt å byrja med 5-56 fyrst som sist... Hullagra var ikkje koniske. Du må ha hydraulisk pressa for å få ut hjullagra, og helst for å setja på plass dei nye. Ta nava med på eit mekanisk verkstad så fiksar dei det. Muttrane skal teitast med momentnøkkel. Lagra held lenge dersom du ikkje køyrer nava ned i sjøen. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Kaptain Addoc Svart 31.Juli.2015 Del på Facebook Svart 31.Juli.2015 Hei Alle Sammen, Vi eier en Tysse tilhenger 1140, uten brems, type YYB6004B, model 2004, tillatt totalvekt 750 kg. Hengeren har stått med båt på land i 3 år, og når vi nå ville selge båten med hengeren, så ville ikke hjulene gå rundt! Vi var innom på denne bloggen, og så at flere har hatt samme problem... Mutteren som sitter ytterst har en diameter på 36mm! Høyre hjulelager er nå demontert og vi har vært en tur på BILTEMA og funnet det samme: Art. 74-849 brukt til volvo og koster kr 299,- dimensjonene er : utvendig diameter 64 mm, innvendig diameter 34 mm, tykkelse 37 mm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.