Loddenkatt Startet 21.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2014 Jeg har akkurat fått en Cato 23 fot plast snekke i hagen. Jeg lurte på hva slags motorstørrelse er grei i denne? Har en yanmar pmx8 som jeg ikke finner særlig deler til. Hvordan er det å bruke båt om vintern i henhold til fersk eller sjøvannskjøling? Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 23.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2014 Såvidt jeg kan se er dette en ensylindret 8hk, vel nok til å nå den normale topphastigheten på 6-7 knop, men ikke noe å gå på i tilfelle vind og strøm. Det finnes deler på nettet, men de var ganske dyre. Jeg har en Nidelv 24, og de ble levert med 12-24-36 hk, jeg ville vel prøve å finne en brukt 24 hk - men du må nok ut med 10 lapper, og kanskje 20 for en som er overhalt - som en VP 11C. Vet ikke hvor mye du bør bruke på den båten, du kan sikkert få en større, nyere og med fungerende motor for 40-50.000..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.