Jump to content

Mandal - Hvaler i to etapper


Sira

Recommended Posts

Etter å ha ventet på våren siden jeg kjøpte båten i november var det endelig klart for å hente båten,en Kragerø 32. Dro ned med fly onsdag kveld/natt hvor vi ble møtt av tidligere eier som hadde tatt vårpussen og ordnet det meste før avreise. Ikke nok med det så kom hun med kaffe og endel ting og tang som vi kunne få bruk for på turen. Etter å ha prøvekjørt og bunkret, la vi i veg i strålende vær med lite vind Torsdag kl. 12.30. Har aldri vært på den siden før,så det ble mange inntrykk å svelge bl.a Ny Hellesund , Ulvøysund og ikke minst blindleia uten å se en eneste båt utpå. Kjempeopplevelse. Etter å ha gått i 7 timer og logget 60 nm, la vi til i Arendal kl 19.30. Etter en deilig "guttemiddag",altså pølser og potetmos og noen :cheers: tok vi kvelden kl.24.00.

 

Neste dag så ut til å bli enda bedre da vi la i veg kl. 08.00. Gikk gjennom Tromøysund,videre gjennom Lyngørfjorden så fulgte Risør,Portør,Kragerø og den idylliske Kreppa. Etter dette flatet sjøen helt ut og kursen ble satt rett på Torbjørnskjær. Etter dette var det bare å ta sikte på spjærøysund og Sand Marina hvor den nye hjemmehavna ventet. En helt nydelig tur nærmet seg slutten. To slitne karer la til 12 timer og 87 nm. Endelig, etter måneders venting ligger båten på plassen sin.Er meget fornøyd med kjøpet og må også legge til at den tidligere eier som er av hunkjønn har vært helt enestående fra den første telefonen. Ei skikkelig dønn ærlig "båtjente" fra Mandal.

 

Nå har jeg og fruen hatt våres første dager ombord og vi gleder oss til fortsettelsen. En spesiell takk til hjemmesiden til Hannah ll som jeg på forhånd hadde skrevet ut. Det viser bare hvor bra baatplassen.no er for oss båtfolk. Håper ikke innlegget ble for langt.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...