Kun Startet 25.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2014 Heihei! Spontankjøpte tresnekke i sommer, uten for mye kunskapi bakhånd. Gjorde nok googling til å skjønne at Sabb 2 G har gode sjanser for å leve lenge. Og den har jo gått som ei klokke hele sommeren. Frem til det som ble siste tur på starten av høsten. Da kjørte vi tom for diesel. Vi fylte på og lufta systemet og kom oss dit vi skulle. Når vi var ferdig bada starta hun igjen, og vi krutta tilbake til havna med mer og mer ujevn gange. Når vi to dager sener skulle på tur igjen var det dødt. Regna med at det var lå dritt i bunn av tanken som hadde forflytta seg til dieselfilteret. Rensa da selvfølgelig det. Men foruten et par tre ganger når hun har stått litt, så er det en gangn ikke anntydning til start ( altså hun starter ikke når hun har stått heller, men du hører i det minste at det er noe som reagerer annet enn starteren ). Er det noen som har opplevd det samme, eller har tips om hva jeg bør gjøre herfra? Mvh Lars Sitér dette innlegget Link to post
owie Svart 25.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2014 Prøv å lufte hele systemet skikkelig og kobber ringer byttes eller glødes da de blir harde når de har stått en stund,trekk etter alle koblinger! Skal bare bitte litt luft til så har du problemer med start å gange på motoren. Å selvfølgelig sjekk filter :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kun Svart 25.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2014 Føles ut som vi har lufta herfra til evigheten. Har da gjort det med ventilen som er oppå festet for dieselfilteret. Er det et annet sted vi heller burde gjort det? Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 25.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2014 (redigert) Hei. Rekna med at du bytta dieselfilter, og ikkje rensa det. Det er også ei sil i fødepumpa som gjerne burde rensast. Skru av toppen på fødepumpa. Du må nok lufte på inntaks nipplane til høgtrykks pumpene. Løsn dei en etter en og la det renne til det ikkje kjem luft. Må gjerne lufte røret til dysene og. Redigert 25.Oktober.2014 av Diesel248 (see edit history) Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Kun Svart 25.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2014 Jeg rensa filteret i diesel, den jeg hadde tilgjengelig med mest kunskap sa at det holdt, men det er kanskje feil? Og resten hørtes svært klokt ut, uten at jeg kan si jeg ser helt for meg hva som er hvor. Hvor sitter fødepumpa og høytrykkspumpene? Veit jeg det, så skal jeg klare å finne frem :) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 25.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2014 Foreslår du skaffer deg en manual og finleser den. De som ferdes på sjøen bør ha så pass mye kunnskaper at de i det minste kan lufte drivstoffsystemet etter filterskifte. Er filteret fullt av dritt så er det lurt å gjøre ren tanken samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 25.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2014 Foreslår du skaffer deg en manual og finleser den. De som ferdes på sjøen bør ha så pass mye kunnskaper at de i det minste kan lufte drivstoffsystemet etter filterskifte. Er filteret fullt av dritt så er det lurt å gjøre ren tanken samtidig. Manual, ja. Der er brukerhåndbok og delebok, samme bøker for 2G og 2J Brukerhåndbok, 90 sider: http://nettbutikk.sabb.no/dokumenter/viewfile.aspx?id=517 delebok, 49 sider: http://nettbutikk.sabb.no/dokumenter/viewfile.aspx?id=518 Magne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.