Barnato Startet 25.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2014 Er ute etter en Ror indikator som jeg kan kjøre på NMEA2000 slik at jeg får dette opp i plotteren min (Raymarine a12), finner veldig lite, noen som har dette / vet om noe ? Kunne også tenke meg og koble til en sensor på trimflapsene, Sylinderen til trimflaps sitter inne i båten, når stempel er helt inne stikker det en lang "stang" ut av sylinderen, når stempelet er helt ute (flaps helt nede) flukter denne denne "stangen" med toppen av sylinderen.Her der jeg for meg en "stempel" føler som jeg kan feste til denne "stangen" som går opp og ned med Sylinderen. også dette kunne jeg tenke meg med NMEA2000 tilkobling så jeg får det opp i plotteren, noen som vet om noe her ? Alle tips motas med takk :) Sitér dette innlegget Link to post
Barnato Svart 26.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2014 ingen med noe inputs ? Sitér dette innlegget Link to post
Barnato Svart 26.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2014 ingen som bruker dette idag på sine skuter ? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 26.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2014 Du kan ikke bruke Raymarine sin egen rorindikator? Sveis et øye ytterst på den stangen du nevner og bruk Raymarine sin løsning. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Barnato Svart 26.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2014 Mye mulig, var så lite info om den på raymerine.no, den bør jo fungere til roret, når du nevnte det, bør vel kansje 2 av disse også kunne brukes til flaps indikator, men da kan det ikke være nmea2000 PGN`s innebygget da dette vil komme opp som 3 ror, tviler jeg får knyttet en ror indikator til flaps bilde på plotteren, muligens sjekke ut det ja, mange takk =)Bør vel være flere her som bruker slikt ? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 26.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2014 Simrad RF25 har NMEA 2000 (den har SimNet kontakt så en overgang trengs hvis du skal over til SeaTalk ng så trenger du to overganger) http://www.simrad-yachting.com/en-US/Products/Autopilots/Rudder-Feedbacks/RF25-Rudder-Feedback-en-us.aspx Hvis du har Bennett trimplan så finnes det et NMEA 2000 indikator sett. Mulig det kan tilpasses andre fabrikater også. http://www.bennetttrimtabs.com/catalog.php?vID=197 Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 26.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2014 Hør med Seatronic om du kan kjøpe bare rorføleren fra Raymarine. Det de ikke vet om Raymarine behøver du ikke å vite. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Barnato Svart 28.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2014 Hei folkens Takker for tilbakemeldinger. Har sendt mail til Seatronic ang om mine plottere støtter kalibrering av trim flaps givere, håper det, bruker den nye A serien 9" og 12" , kansje noen her vet ? Har også spurt om Hva de anbefaler av rorgivning, om det er raymarine sin som er best eller om de anbefaler noen andre på med NMEA2000 tilkobling.Kommer tilbake med info når jeg hører noe mere =)Fint med flere innspill om noen sitter på noe informativ informasjon . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.