Jump to content

Er egentlig noen av Steadyene lovlige for barn?

Mastiff

Recommended Posts

Det suser masse 12-13-åringer rundt hver sommer med Steady 320 og 9.9. Det er selvsagt ikke lov, de går jo godt over 10 knop (noe foreldrene stort sett overser glatt i sin vanlige "det er jo lov med 9.9"-forklaring. Jeg snuste litt på nettet etter fart med ulike motorer, men fant ikke noe offisielt. Men vil ikke alle Steadyene plane med selv en femhester og ett barn om bord, så de er ulovlige å kjøre for alle under 16? Eller er det noen kombinasjoner som er lovlige?

Redigert av Mastiff (see edit history)

Med en tohester og en tung femtenåring går den neppe i plan... :giggle:

Alle kombinasjoner opp til 9.9 hk er lovlige, så lenge den ikke går mer enn 10 knop. Om man velger liten motor, turtallsperre etc for å oppnå dette er opp til hver og en. Men går den over 10 knop er det ulovlig ja...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Da har du ikke sett hvordan de små gærningene kjører her. Krysser hverandre like foran baugen på store cabinkryssere og sånt. Men det er klart, hvis du mener at regler er til for å brytes, så... Jeg har en mc som klarer å toppe 300 (Blackbird med Dyno-kit, GPS-testet til 307 på Autobahn av forrige eier, selv har jeg ennå ikke vært oppe i mer enn 250 alene og 230 med kona bakpå, begge deler på Autobahn). Og siden statistikken viser at det er unge menn mellom 18 og 25 som omkommer i mc-ulykker har du da selvsagt ikke noe imot at jeg tester den toppfarten? :tongue: Eller toppfarten på Starfiren som jeg holder på å bygge opp med Buick V6 turbo på rundt 300 gamper. Det er jo også unge menn, da rundt 20, som statistisk sett omkommer i ulykker med raske biler, selv om det er menn mellom 35 og 50 som oftest får fartsbot.

Redigert av Mastiff (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...