remiremi Startet 29.Oktober.2014 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2014 (redigert) Var du med på spørreundersøkelsen for maritime værvarsel hos Yr/Met? Førstkommende fredag, 31.10, publiseres et kort sammendrag av undersøkelsen på met.no. Jeg er svært spent på resultatet! Hva syns du om det maritime værvarslet? Redigert 29.Oktober.2014 av remiremi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 29.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2014 Som en indikasjon fungerer Yr, men av en eller annen grunn , har jeg inntrykk at spessielt vinden ofte blir kraftigere enn hva yr melder. Skal jeg krysse Skagerak eller til Strømstad , sjekker jeg alltid med DMI.dk. stoler mer på dem. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
remiremi Svart 29.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2014 Har ikke erfaring med DMI. Bruker de et annet varslingssystem kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
remiremi Svart 29.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2014 (redigert) Genialt at DMI har plassert alle værstasjonene på ett oversiktlig kart! Det skulle Yr også gjort. Det jeg savner mest på YR er værdata i sanntid. At værdata fra alle værstasjonene på f.eks vind og vindkast gjøres tilgjengelig i sanntid. I dag er bare middelvinden tilgjengelig. Redigert 29.Oktober.2014 av remiremi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
remiremi Svart 29.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2014 Håper de kan få til noe slikt som på bildet her, hvor all informasjon er tilgjengelig i sanntid. Slik at når du går inn på f.eks Lista fyr så kommer all sanntidsinformasjon opp, og ikke bare middelverdier av vind, osv. På søndag hvor det blåste godt hadde slik informasjon vært svært nyttig. På yr.no viste observasjoner en middelvind på 16-17 m/s, mens på denne værstasjonen (bildet) var det vindkast helt opp i 24m/s. Sitér dette innlegget Link to post
remiremi Svart 14.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Da har metrologosk institutt, noe forsinket, offentligjort en liten del av maritim spørreundersøkelse. Det fullstendige tallmaterialet er dessverre ikke offentliggjort. I motsetning til pollen ovenfor her hevder met at de fleste er godt fornøyd med tjenestene deres... Er du fornøyd med værmeldingen? Stem på pollen. http://www.met.no/Tusen+takk%21.b7C_xdnM4y.ips Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.