Lenasmartin20 Startet 29.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 29.Oktober.2014 Hele sommer har jeg hat problemer med b20 n, prøvd og feilet og utelukker nå alt med tenning og bensin, er ikke her problemet er! Motoren går greit på lavt turtall, men får ikke max turtall bare ca 3300 mot ca 5000 som er max, ellers virker det som gass responsen er litt treg selv i fri gir. Når jeg drar av pluggledning nr 3 på tomgang, virker det ikke som det gir noe utslag, men plugg, kabel osv, er ok. Er ikke spess motorkyndig, men hadde av toppdekselet i dag for å se om alle ventilene gikk opp og ned, det gjorde de, men et par av stengene så ut som de var veldig skjeve i toppen, at det var litt knekk på de liksom, hva kan det komme av og kan dette føre til redusert effektuttak av motoren? mvh Martin Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2014 Neppe. Jeg vil heller tro at det er tenningen. Under plata som stiftene sitter påmfinnes det er par lodd som skal endre tenningen ved økt turtall. Om disse sitter fast vil den ikke gå skikkelig på høye turtall. Under rotoren, midt i fordelerakselen, finnes det en filtpropp. Denne må få seg noen dråper motorolje nå og da for å smøre loddene. Spray litt rustløser under platen, og dynk filten godt med motorolje. Da vil kanskje loddene løsne litt etter hvert og gi bedre gange. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Maruma Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Jeg ville starta med en kompresjonstest siden du ikke får reaksjon på syl3. Som Index nevner her er det fullt mulig at vektene i fordeleren har rusta fast, da får du ikke fortenningsdreiningen med økt turtall og motoren blir slapp. Stussa litt på det du skriver om ventil stengene, kan du legge ved et bilde av dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 30.Oktober.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 https://baatplassen.no/bildearkiv/46/46298/ventiler.jpg Får jeg detta til da tru! Fant et bilde på nettet der et par av stengene er ganske like mine, er liksom litt rart vinklet i toppen!? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 (redigert) At du ikke får noe utslag ved å dra av pluggledningen på en av sylinderne tyder på at det er her feilen ligger. Start med en kompresjonstest. På Biltema får du fullt brukbar kompresjonstester til kr 199,- som er veldig enkel å bruke. Ta ut alle pluggene og test alle sylinderne. Normalt skal alle sammen vise likt kompressjonstrykk. Dersom en ventilløfter stang er tydelig bøyd tyder det på en alvorlig feil. Alle stengene skal være helt rette. På det bildet du viser til kan jeg ikke se noen feil på stengene. Redigert 30.Oktober.2014 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Arildo85 Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 (redigert) Er ikke vanskelig Å se at den ene størstanga på eksos ventiler på sylinder nr er deformert da....eller er det bare pga lyset? Redigert 30.Oktober.2014 av Arildo85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Syntes alt så helt Ok ut jeg! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Maruma Svart 30.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2014 Kan ikke se noen feil jeg heller, om støtstenger er bøyd vil du ofte få ventiltikking. Ta en komptest så du får klarlagt evt feil på en sylinder. Ved komptest tas alle plugger ut, napp ut coilledningen, den som går til fordeler sånn at du ikke får deg en karamell. Full gass sånn at motoren får maks luft og ved hver måling skal du kjøre på starteren til meteret på testeren slutter å gi utslag eller stige i verdi. Skriv ned verdien for hver sylinder siden det er lett å glemme når man holder på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.