sjøløve Startet 31.Oktober.2014 Del på Facebook Startet 31.Oktober.2014 Hei dere Jeg har en to år gammel Volvo Penta D1-30 som jeg ønsker skal ha best mulig forutsettninger for å vare lenge. Ønsker å bruke helsyntetisk motor oje, men er usikker på om det er trygkt å bruke helsyntetisk olje etter som produsenten anbefaler 15-40w mineral olje. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2014 Motoren min har vart siden 1985 på 15W-40. Hvis du vil at motoren din skal vare lenger enn det, følg motorprodusentens anbefaling. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 31.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2014 Det er ingen grunn til å la en D1-30 gå på annet enn 15w-40 olje. Volvo har også sin standard kalt VDS-2 og VDS-3 som de fleste fabrikanter av olje oppfyller. Finner du mineralolje i henhold til VDS-2 eller VDS-3 så er du trygg. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Maruma Svart 31.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2014 Som de andre sier, følg fabrikantens anvisning. Du kan i verstefall ødelegge mototeren med helsyntetisk olje når motoren er konstruert for mineralolje. Sitér dette innlegget Link to post
Sydkorset Svart 1.November.2014 Del på Facebook Svart 1.November.2014 Nei styr unna! Flere som har tatt livet av maskina si ved å bruke syntetisk. På båtmotorer er det mineralsk som gjelder. Dette på grunn av at syntetisk olje rett og slett gir FOR god smøring. Det som kan skje, er at du risikerer å komme ut for et fenomen som heter sylinderglasering. Prøv å google det- finnes en del stoff om det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.