Jan E. Startet 1.November.2014 Link til dette innlegget Startet 1.November.2014 Skulle ta formstøp av en del av skroget. Over denne skulle jeg teipe litt beskyttelse så formen kunne stå i ro under. Har dårlig erfaring med hvit maskeringsteip og limrester som er umulig å fjerne. Tenkte derfor jeg bruker maskeringsteip som har lim som slipper lett. Disse teipene er som kjent blå. Den stod på noen dager, og det er ganske fuktig i luften for tiden. Så teipen hadde trekt til seg en del fuktighet. Men dette skal den helt klart tåle selv om den har en sterk farge. I dag når jeg skulle dra det av var gelcoaten sterkt missfarget blå Nyttet ikke å vaske av med vanlig såpe. Håper virkelig sterke kjemikalier klarer det, eller polering. Men ser ut til at det har trekt godt ned i gelcoaten og missfarget i dybden Vet ikke om andre blå maskeringsteiper er like farge-uekte. Men vil råde alle å holde seg langt unna Biltema sin når det er sjanse for å komme fuktighet på den. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Torsen67 Svart 1.November.2014 Link til dette innlegget Svart 1.November.2014 Har du prøvd med aceton? Blir overrasket hvis du da ikke får det bort. Hvis ikke må du nok gnukke med "Hugos" eller lignende. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 1.November.2014 Link til dette innlegget Svart 1.November.2014 Kjører selv prinsippet om straks å fjerne maskeringsteip - maks et par timer påklistret. Tror jeg viderefører den praksisen, ja Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 1.November.2014 Link til dette innlegget Svart 1.November.2014 Oxalsyra? Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 1.November.2014 Link til dette innlegget Svart 1.November.2014 Aceton fikser det nok Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.November.2014 Link til dette innlegget Svart 2.November.2014 Kjører prinsippet med alltid å kjøpe tape produsert av 3M, funker for meg ! Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 3.November.2014 Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Aceton er veldig sterkt og kan skade gelcoat. Kan generere riss og oppsprekking. Rask polering fjerner ofte slike missfarginger. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Jan E. Svart 3.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Var forbi båten i går og prøvde med Lynol, avfetting og Metyletylketon. Siste er egentlig for sterkt å ta på gelcoat. Var litt for mørkt til å se, men syntes jeg kunne ane blåskjær fortsatt igjen Tar med polermaskina og remediene for vårpussen på neste tur. Blir en mail til Biltema for å si fra uansett utfall. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.