Jump to content

Advarsel - Hold Biltema sin farget maskeringsteip unna gelcoat.

Jan E.

Recommended Posts

Skulle ta formstøp av en del av skroget. Over denne skulle jeg teipe litt beskyttelse så formen kunne stå i ro under.

Har dårlig erfaring med hvit maskeringsteip og limrester som er umulig å fjerne. Tenkte derfor jeg bruker maskeringsteip som har lim som slipper lett. Disse teipene er som kjent blå. Den stod på noen dager, og det er ganske fuktig i luften for tiden. Så teipen hadde trekt til seg en del fuktighet. Men dette skal den helt klart tåle selv om den har en sterk farge.

I dag når jeg skulle dra det av var gelcoaten sterkt missfarget blå :eek: Nyttet ikke å vaske av med vanlig såpe. Håper virkelig sterke kjemikalier klarer det, eller polering. Men ser ut til at det har trekt godt ned i gelcoaten og missfarget i dybden :cryin::headbang::sweat:

Vet ikke om andre blå maskeringsteiper er like farge-uekte. Men vil råde alle å holde seg langt unna Biltema sin når det er sjanse for å komme fuktighet på den.

bilde

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...