Drømmende Startet 2.November.2014 Link til dette innlegget Startet 2.November.2014 Vurderer å montere Eber i Hansviken. Lurer på om det er noken som har slik båt eller lignende og kan komme med gode anbefalinger med tanke på plassering. Kan brenner stå inne, da er det lettere å få fram slanger, men det vil gjerne føre til litt meir støy inne i båten. Ute blir det mindre støy men meir utfordrende å få trekt fram slanger til varmluft til vinduene. Må til med ein liten dieseltank også, rekner med den ikkje kan stå i samme stuerom som brenneren? Eg ser det at skal eg montere alt ute i stuerom forsvinner mykje av den gode stueplassen under dekk... Gode råd mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Alternativet kan også være å bytte ut kokeapparatet med en Wallas 800 med varmeviftelokk. Går på Fritidsparafin, og dunken/tanken får sikkert plass under kokeapparatet Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Drømmende Svart 5.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Vil ikkje den Wallas 800 lage mykje dugg inni båten da parafin avgir mykje fukt? Veit du pris på ein slik sak? Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 5.November.2014 Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Wallasen tåler ikke sammenligning med Eberen. Mesteparten av støyen kommer i fra utblåsningsdysene, så plasseringen er ikke så viktig. Men hvis "inne" er en sovekabin ville jeg kanskje valgt et annet sted. Uansett, brenneren skal ha god tilgang på luft, så "rommet" den står i skal ikke være for lite. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 5.November.2014 Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Vil ikkje den Wallas 800 lage mykje dugg inni båten da parafin avgir mykje fukt? Veit du pris på ein slik sak? Wallas 800 har et lukket brennersystem. Den henter forbrenningsluft fra kabinen, forbrenningen er altså lukket, og eksosen går ut gjennom en skroggjennomføring. Les mer om forbrenning her, der kan det også lastes ned monteringsanvisning med målskisser. Pris på ny vil ligge på ca kr 14.000,- (veiledende) inkludert varmelokk, avgasslange og skroggjennomføring. Finnes fra tid til annen brukte på markedet med pris 4.000 - 6.000,-. Kan gi nærmere tilbud via IM eller e-post. Wallasen tåler ikke sammenligning med Eberen. Noen liker Eber, andre liker Webasto......., Jeg liker Wallas fordi: Lavere drivstofforbruk, lavere strømforbruk, mindre støy. Dessuten er Wallas alene om å kombinere kokeapparat med varmeapparat, og nettopp denne modellen mener jeg passer godt å montere i en slik båt som nevnt. Enkel å montere, tar liten plass, gir godt nok utbytte. Har en kunde på ei øy like utafor her som har hatt en Wallas 800 i sin 24 foter i snart 6 år nå, og er strålende fornøyd. Brukes 8-12 timer i døgnet, hele året. Noen servicer har det blitt med et så høyt timeforbruk, men denne kunden er kanskje litt utenom det vanlige. Wallas har også vanlige båtvarmere, både for parafin og for diesel. Kan trygt plasseres inne i kabinen. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.