Jump to content

Finnes det "Lurium" som hindrer blåskjell på tiltpumpen?


blia

Recommended Posts

Under opptaket av båten, var det kun groe og blåskjell rundt festebrakett / tiltpumpe på påhengsmotoren. Resten av båten var fri for groe, og det holdt med en lett spyling for å få vekk det lille som var. MEN, hva kan jeg gjøre for å hindre tilgroing/blåskjell/rur rundt tiltpumpe mm? Jeg har stoffet så godt det lar seg gjøre, men kommer tydeligvis ikke godt nok til innimellom motorbrakett og skroginnfesting. Er det noen som har erfaring med bunnstoff på sprayboks ? Vil dette fungere, eller er det bedre metoder. Jeg kommer ikke til med pensel eller annet verktøy innimellom der. Gode råd for å fjerne greiene mottas og med takk, akkurat nå står de bare og tørker, så får jeg ta en runde med spyleren når de har tørket inn og blitt litt mer medgjørlige.

Link to post
Share on other sites

Bunnstoffet på skroget må legges slik at det blir en drøy centimeter klaring til festebraketten til påhengeren/drevet for å hindre at de havner i samme galvaniske krets. (en total avporing fra emnet, men likevel)

 

Hempel og Sea Jet har "bunnstoff" til påhengere og drev som skal være trygt ift korrosjon (på sprayboks). Jeg har prøvd begge med blandet resultat fra sesong til sesong, men velger likevel å bruke det hvert år da det nok ville vært mer groing om det ikke hadde blitt påført.

Link to post
Share on other sites

Har brukt hulromsvoks på spray med stor suksess tidligere.

Dette er en rustbeskyttelse for hulrom i dører etc på biler som er fet og tørker sånn passe på overflaten.

 

Det kan gro slim på den, men poenget er at det gror kun på belegget og ikke braketten og sitter ikke godt.

Med høytrykk kan man spyle bort hele belegget før man legger nytt lag neste år.

 

Kjøpes på Biltema.

 

Bilde

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...