Engers Startet 2.November.2014 Link til dette innlegget Startet 2.November.2014 Jeg har en Bavaria 33 sport med 2 stk Volvo D3 fra 2008. Har kjøpt den i høst. Etter å ha lest i div. instruksjonsbøker i helgen, er det en ting jeg reagerer på. Det står at jeg skal få en alarm når jeg setter på tenningen / skal starte motoren. Det har jeg ikke hørt på noen av motorene. Noe ideer om hva det kan være? Kan det være noen innstillinger som må gjøres, eller...? Sitér dette innlegget Link to post
Ove T Svart 3.November.2014 Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Hej Vet inte om detta gäller för D 3, men jag har en D 2 55 och där finns en fördröjning. Tändningen måste stå på i kanske 15-20 sek innan larmet går igång. Hälsningar Ove Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 3.November.2014 Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Jeg har samme båten og motorer, jeg har aldri lagt merke til alarm. Men alarmer virker iallefall, for de sa fra da jeg hadde vann i diesel. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Engers Svart 3.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Jeg har som sagt ingen alarm når jeg setter på tenningen. Ove T sier at tenningen må stå på i 15 - 20 sekunder før alarmen går. Usikker på om jeg har latt tenningen stå på så lenge før jeg har startet noen gang. Jeg får prøve det, for å være sikker. MaSa, har du prøvd dette med 20 sekunder? Kjekt å vite om alarmsystemet virker eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 3.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Da har jeg vært innom båtbrygga og sjekka. Selv om tenninga sto på aldri så lenge, så var det ingen alarm. Siden du heller ikke har noen alarm på din tilsvarende båt MaSa, så er vel muligens alt i orden. Kanskje det rett og slett står feil i boka. Er det noen andre med samme motor som kan bekrefte / avkrefte dette? Sitér dette innlegget Link to post
dracoterje Svart 3.November.2014 Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Hadde 2 stk. D3 . På de satt det alarmer som lå ved hjernen med veldig korte ledninger. Disse ble ikke montert oppe på dascbordet, så det var umulig og høre disse. Så vidt jeg husker kom det et lite pip da jeg satt på tenningen Sitér dette innlegget Link to post
Brattåsen Svart 3.November.2014 Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Har samme båt og motorer, det er heller ingen alarm ved oppstart! Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 3.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Ok. Da har både Brattåsen, MaSa og meg selv like båter og motorer. Ingen av oss har denne alarmen når vi setter på tenninga. Virker som det da ikke er riktig det jeg leste om at alarmen høres når man setter på tenninga. Men. Er det noen måte å sjekke at alarmen virkelig virker? Ble litt usikker her nå. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 3.November.2014 Link til dette innlegget Svart 3.November.2014 Jeg har D3 2007 mod og jeg får alarm når jeg skrur på tenningen. Piper noen ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Sjekk om du kan konfigurere alarm i EVC-innstillinger. Sitér dette innlegget Link to post
eivindl Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Har D3 i Bavaria fra 2005 med EVC A. Piper to ganger når tenning slås på og autosjekken starter :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ka78 Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 På min d3 var det ikke montert alarm.... Har kjøpt og koblet til... Etter at den gikk varm en gang....Ledningene er merket alarmog ligger klar bak instrumentene... Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Riktignok en generasjon nyere, men min forrige motor hadde et kort pip når jeg slo på tenningen. Det var en D3-170, 2010-modell. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.