Jump to content

Valg av ny motorbåt til familie på 4, 400.000,-?

Tskjei

Recommended Posts

Med forbehold om at lettmatrosene ikke trenger så alt for mye plass så er Skibsplast 675 HT eller 730 HT ett godt alternativ. Skibsplast 730 HT

Eneste forskjellen på 675 HT og 730 HT er at 675 HT har påhengsmotor og 730 HT innenbordsmotor.

Dette er ikke en særlig stor båt, bare 22 fot. Men plassutnyttelsen er veldig god og sjøegenskapene er utrolige. Med rette motoren så går de vanvittig godt.

Jeg hadde en 675 HT med Suzuki 250 hk i ca to år. En båt jeg var fantastisk fornøyd med. Med den motoren så toppet båten på 43 knop med en mann ombord, fulle tanker, 70 liter ekstra drivstoff på akterdekket og alt det rotet man vanligvis har ombord. Behagelig marsjfart lå fra litt over 20 knop og oppover så og si til toppfart.

Erfaringsdatabasen

Mine tråder om båten: 1 2

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Uteplassen er ikke kjempestor, spesiellt på 730 HT der motorkassen stjeler en del plass. Men med nedfellbare benker på hver side så er det (såvidt) sitteplass til 4 voksne der bake. 2 voksne og 2 barn vil jo selvsagt ha mer plass. Det følger med ett lite bord og. Det jeg liker best med uteplassen på båten er at den er helt "ren" når benkene er slått ned, noe som er veldig praktisk når man fisker eller trenger transportplass.

Inneplassen er og usedvanlig luftig. Takluken dekker halve taket, og skyvedøren bake er dobbel slik at 2/3 av bakveggen kan fjærnes. (siste 1/3 er bakveggen til toalettet). Det gjør båten utrolig luftig inne og man kan spre seg litt mellom inne og ute og fremdeles ha god kontakt med hverandre. På babord side forran så kan ca 1/3 av frontruten åpnes i form av en dør, noe som gjør inneplassen enda luftigere når man ligger i ro.

Båten er som sagt bare 22 fot (med påhenger, innebords er litt lengre, men det er i form av badeplatformen) så det er jo selvsagt litt begrenset med plass, men det er vel verdt å ta å se på en hvis du får muligheten. Den er overraskende romslig for størelsen. Jeg solgt min høyst motvillig på grunn av flytting.

Hvis det er noe du lurer på med disse båtene så spør ivei! Jeg hadde den riktignok bare i to år, men brukte den svært flittig og vil påstå at jeg kjenner den godt. :smiley:

Redigert av Kenneth (KAH81) (see edit history)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...