Bidevind Svart 5.November.2014 Del på Facebook Svart 5.November.2014 Den er grei, jeg regnet med det gjaldt denne hendelsen og/eller lignende hendelser og som er opphavet til denne tråden. ... Og dermed så fikk du rett til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 5.November.2014 Del på Facebook Svart 5.November.2014 Som det står i boken. Alle veier fører til rom.. med Ravis lille advarsel. å navigere ut fra antikvare brevær ike bare fårykt, dær fan ike trygt.. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.November.2014 Del på Facebook Svart 5.November.2014 (redigert) Tsjeriau Ravi kan få sagt det, er viktig å besitte oppdatert kunnskap når man skal ferdes med "sitt skip som kan seile like godt til lands som til vanns, og i lufta med " som en annen som var ute og søkte lykken fikk "laget" Redigert 5.November.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sydvesten Svart 5.November.2014 Del på Facebook Svart 5.November.2014 (redigert) Poenget i denne tråden er vel at TS har vært og handlet motor, stakk innom Norby sentret for litt harryhandel på hjemoverturen... Kjørte via gamle Svinsundsbroen bevisst eller ubevisst og det var kontroll og ble tatt med buksene nede.. Nå gjelder det å få trukket opp buksene igjen uten å ta for stor skade av glippen.. Jeg mener at TS ikke bør gi seg uten kamp, gå i dialog med Tollvesenet og forsøk å komme til en avtale som er levelig for alle parter.. Det å gå ut og være "bus" og komme med dårlig skilting og alt annet tror jeg ikke fører frem.. Her er det bare å legge seg flat og beklage at man fulgte godt nok med på ferden, og legge frem troverdig dokumentasjon på at motoren var kjøpt, og utlagt mva var spesifisert og skulle bli refundert. .har man dette skriftlig så har man en bedre sak.. (Tar det som en forutsetning at det som eventuelt ble handlet på Norby og annet i Sverige selvsagt var innenfor lovlig kvote) Jeg valgte å betale mva som separat betaling(med kvitteringer selvsagt), og bilen separat.. Dette for å unngå diskusjon med tollvesen når jeg kom hjem.. Da var det enkelt for tollvesen å akseptere prisen uten mva, som var den jeg skulle jeg betale mva av. Redigert 5.November.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
svendis Svart 5.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2014 Det at jeg hadde papirene i orden vil jeg tro er sterkt medvirkende til at jeg har fått tilbud om å deponere varens verdi som det heter, og hente motoren. Sånn som jeg forstår det blir den muligheten bare gitt i enkelte tilfeller og etter individuell vurdering av tollkontorsjefen. Hadde jeg kommet der med motoren kjøpt av en privatperson eller uten papirer som tilsier at det kan tilbakebetales SEK mva så hadde nok 335kg med mercruiser blitt solgt på QXL. Ser ut til å bli litt av en slalåm etappe på vei tilbake mellom alle disse skiltene fra Nordby til gamle svinesund :) Jeg er heller ikke den som leser alle skilt akkurat.. Sitér dette innlegget Link to post
Nidelv 1874 Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Her er lenke til en som gjorde det samme med en luksusbil, vet ikke hvordan dette endte: http://www.dagbladet.no/2014/03/01/nyheter/innenriks/lamborghini/toll_svinesund/tollbeslag/32091936/ Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Det er ulempen med kombinert harryhandel og import som krever tollbehandling.. Da er det fort gjort å "glemme" Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 gjorde det samme med en luksusbil, Egentlig ikke. Sakene er veldig forskjellige dersom en evner å se forbi Harry. Båtmotoren kan man fritt bruke dersom man klarer å få den inn fordi vi ikke har et båtregister. Jeg insinuerer ikke at det er det TS prøvde på. Ingen ved sine fulle fem ville i så tilfelle brukt Svinesund. Bileieren har ingen fordeler, kun ulemper, av å smugle en slik bil. Bilen kan ikke brukes, den kan ikke selges og ikke brukes til delebil. Bileieren har kun et gigantisk, og dyrt, avfallsproblem. Det er et utslag av offentlig uforstand. Det er åpenbart at bileieren ikke hadde til hensikt å smugle. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Bileieren har ingen fordeler, kun ulemper, av å smugle en slik bil. ... hvilket underbygger trådstarters orginalpåstand, at skiltene som viser vei til "rød sone" ikke er tydelige nok. Og begge sakene har det til felles at smuglingen ikke har vinnings hensikt - har man mulighet til å få svensk MVA refundert, så er det ikke store økonomiske insentiver for å smugle. Sant nok er det sikkert samme lovhjemmel som brytes enten man fyller en varebil med billig kebabkjøtt beregnet for vidresalg til hovedstadens kebabutsalg (hvor det helt opplagt at man ikke har til hensikt å deklarere), har en båtmotor på hengeren som skal "re-momses" (hvor det er ikke er utenkelig at sjåføren hadde til hensikt å kjøre til tollstasjonen) eller har en luksusbil som er verdiløs uten tollpapirene i orden (og hvor man i tillegg har avtalt importen med biltilsynet - hvor det ikke er rom for tvil at feilpasseringen er en ren forseelse) - men det er jo noe som heter "formildende" og "skjerpende" omstendigheter da ... Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
svendis Svart 6.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.November.2014 Da er motoren trygt parkert i boden/ verkstedet. Den er isolert og med varme, så det blir noen timer med kosearbeid ila vinteren. Den fungerer etter opplysningene jeg har fått helt fint, men kjølevæsken går gradvis i motoroljen. Det er MLS toppakning på disse, så jeg mistenker sprekk i en av toppene. Timetall er ca 500 og den er 2006 mod Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 7.November.2014 Del på Facebook Svart 7.November.2014 Flott dette da ! Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.