Roger og Olina Startet 4.November.2014 Link til dette innlegget Startet 4.November.2014 Det har vært en fin båtsesong for konemor og meg + fillebikkja da. Vi startet tidlig med en hentetråd fra Porsgrunn i april. Lite ante jeg at en del av folket her på forumet, fulgte oss på veien hjem til Kristiansand. Timetelleren har nå tikket inn over 180 timer. Så vi har fått brukt Summer`n våres. Mange gode vår, sommer og høst minner. Alt fra blikk stille til noe mer ruskete. Noen utfordringer har det jo vært. Konemor på sjøen, tau i propellen, vannpumpe som gikk filleveien (og veldig vanskelig å få tak i ny.) Da lå båten i havn i nesten fire uker. Da holdt jeg på å gå på veggene. Må innrømme at jeg har vært nedi bunnen ett par ganger også, men da i lav fart. Så ingen skade skjedd, men tok opp båten på slipp for å sjekke for sikkerthets skyld da. Bedforden har fungert perfekt. På disse timene, så er det kun blitt etterfylt 2 liter olje. Starter uten problem og har hatt ett snittforbruk på litt over 5 liter i timen. Ikke værst det med tanke på at motoren er fra 1973 Så har vi da heller ikke gått på full trottel. Koser oss i 7-8 knop. Ikke ofte vi har vært over 2000rpm. Underveis, så har jeg fått gode råd fra dere på spørsmålene mine her. Det blir sikkert flere, men takk til dere alle som har brukt tid på å svare på kanskje noen klomsete spørsmål. Båten går nok på land denne uken. Har i grunnen lyst på en tur til helgen. Men konemor mener det er på tide å få den opp nå, slik at vi får vasket og ryddet ut alt. Usikkert om det blir noe mer med Summer`n vår. Vi går med planer om en stor båt vi kan bo i. Har vært å sett på noen. Men det har liksom ikke klaffet helt. Så vi får se... Uansett, så har vi vært veldig fornøyd med Summer`n våres... Skriv gjerne noen linjer om sesongen din. Medgang og motgang Legger ved noen bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Fin båt og flotte bilder. Får håpe neste sommer også blir bra og at jeg blir eier på egen båt. Kun min båt;-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 4.November.2014 Link til dette innlegget Svart 4.November.2014 Selv vi som ikke har båt for øyeblikket klarer å glede oss over flotte båtbilder! Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 5.November.2014 Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Fine bilder, og hyggelig å høre at båt har blitt flittigt brukt. Lurer også på om jeg har padlet forbi båten opptil flere ganger i sommer i Søgneskjærgården? Synes det så kjent ut på bildene. Ja snart vår og nye muligheter. Lykke til med vurdering om evt ny skute. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 5.November.2014 Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Flott at dere har klart å få brukt båten såpass mye. Jeg for min del har fortsatt nesten to måneder igjen av sesongen, og en ny begynner like etter... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tom Rør Svart 5.November.2014 Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Flotte bilder, og fin skildring :-) Vi startet sesongen med hentetur fra Molde i Mars, og har brukt båten flittig etter det. Tok langtur i sommerferien, med tur rundt Danmark, inkludert besøk i København. Kommer nok til å bruke den noen helger til, da værfolket har sagt at det skal holde seg mildt til jul :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Selv vi som ikke har båt for øyeblikket klarer å glede oss over flotte båtbilder! Det kommer alltid en ny dag, med nye muligheter Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Fine bilder, og hyggelig å høre at båt har blitt flittigt brukt. Lurer også på om jeg har padlet forbi båten opptil flere ganger i sommer i Søgneskjærgården? Synes det så kjent ut på bildene. Ja snart vår og nye muligheter. Lykke til med vurdering om evt ny skute. Takk for det Frissy. Det stemmer nok det Jeg og konemor trives godt i Søgne. Så vi tar ofte turen dit. Da ofte til Kjeøya. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Flott at dere har klart å få brukt båten såpass mye. Jeg for min del har fortsatt nesten to måneder igjen av sesongen, og en ny begynner like etter... Nja, må nok ta opp vår nå. Men den blir ikke liggende lenge på land Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 5.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Flotte bilder, og fin skildring :-) Vi startet sesongen med hentetur fra Molde i Mars, og har brukt båten flittig etter det. Tok langtur i sommerferien, med tur rundt Danmark, inkludert besøk i København. Kommer nok til å bruke den noen helger til, da værfolket har sagt at det skal holde seg mildt til jul :-) Takk for det Tom Rør Gøy med henteturer- Wow, ja det var litt av en langtur. Kan du ikke legge opp noen bilder fra turen? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 5.November.2014 Link til dette innlegget Svart 5.November.2014 Det må jeg prøve å få til :-) Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 8.November.2014 Link til dette innlegget Svart 8.November.2014 Takk for en fin sesong Roger. Her i huset går vi får Påske i Olavsundet 2015. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.