Jump to content

Mercruiser 5,7 må renses for rust, hvordan?

jensemann2

Recommended Posts

16 år gått i saltvann , mene huske at de blokker skal holde i ca. 7 år.. kommer an på saltinnhold der båten brukes osv.. Ville faktisk bytta hele blokka, før du står fast en eller annen plass på sjøen, ikke mye metall igjen mellom kanaler og sylindre nå.. rust prosess som er der nå ikke mulig stoppe,, vil være en evig hodepine til sier stopp nu snart..

Jeg har aldri lest så mye vås i hele mitt liv?

Påstår du at det finnes en offisiell levetid på 7 år på GM blokker som går i saltvann ?

Disse motorene kan gå 50 år i saltvann uten problemer så lenge de brukes regelmessig og konserveres skikkelig, alt du skriver er totalt nonsense.

Estimated engine service life, seawater models: 6-8 years** er for USA , er meget mulig varer endel lenger i Norge, med mindre salt innhold i sjøen.

http://www.yachtsurvey.com/GasEngines.htm

vet at 3 til 5 år bytte risere og eksos normalt.

Norge ligger båten i sjøen,og slipper ikke luft til motor , dette hjelper også. USA de ofte lagret på land i racks , så kommer luft til som gir fortgang på prosessen.

http://yachtsurvey.com/exhaust_risers.htm

Dine 50 år er hva er nonsense mr Magnat ,, at du har en gammel motor som vart i evigheter, betyr ikke at resten av hverden er like heldig.

16 år gått i saltvann , mene huske at de blokker skal holde i ca. 7 år.. kommer an på saltinnhold der båten brukes osv.. Ville faktisk bytta hele blokka, før du står fast en eller annen plass på sjøen, ikke mye metall igjen mellom kanaler og sylindre nå.. rust prosess som er der nå ikke mulig stoppe,, vil være en evig hodepine til sier stopp nu snart..

Det blir litt vanskelig å skulle svare seriøst på dette..... Vås er det, og du må være feilinformert et eller annet sted på veien her.

Hvordan forklarer du at motoren min nå er 30år og mest sannsynlig har gått hele livet i saltvann? Etter din forklaring skulle egentlig motoren min ha falt ifrahverandre når jeg festa stråppene i løfteørene og løfta den ut.

David Pascoe er jo en dyktig takstmann på båter, men at han mener at en saltvannskjølt motor holder 6-8 år, og at en Crusader motor bygget på samme GM blokka holder dobbelt så lenge, gjør det ikke til en sannhet.

Saltvannskjølte motorer holder helt fint minst 30 år dersom de er i regelmessig bruk og konserveres riktig, beviset på det finner du sikkert på Finn eller i en båthavn, det formelig tusser av gamle GM V8'ere som fungerer helt fint etter 30 år i saltvann, og som regel når de ryker er det ikke på grunn av rust, og de få som ruster bort gjør det fordi de har blitt stående fulle av saltvann uten å bli brukt i lange perioder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...