Efre Startet 6.November.2014 Del på Facebook Startet 6.November.2014 Har en diesel skrotet diesel (~300kg) som står på pall som jeg skulle ha vekk.Hvem kan ta på seg (rimelig) hentig/deponering av denne?Den er ikke (foreløpig) tømt for olje Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 (redigert) Om det finnes deler som kan brukes og motor en kurant, så ville jeg forsøkt å gi den vekk mot henting.. Det er gratis å annonsere på finn.no marked Redigert 6.November.2014 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Torsen67 Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Hvis ingen vil ha den, hva med en skraphandler som driver med metall? Er jo penger for de gutta der... Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 (redigert) Her kan den leveres ihvertfall , men jeg er usikker på om de henter : https://www.google.no/maps/place/Sar+Metall+AS/@59.0139908,5.6363834,17z/data=!4m2!3m1!1s0x0:0x755061eef46c82ff Dessuten tar kanskje Knoksen imot ? Redigert 6.November.2014 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Hakkannen Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Dessuten tar kanskje Knoksen imot ? Tror ikke Knoksen tar i mot, de er jo statsfinansiert og krever chassienummer på det de tar inn. Så ja, ville heller prøvd metallreturen på Mekjarvik, eller eventuelt skraphandler T Lindås & Sønn på Tasta. Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Alle søppelfyllinger tar jo imot kildesortering, tre, glass, metall, papir og restavfall. Det er jo bare å tappe olje av den, og så er den bare en metallklump. Du kan jo knekke den opp for å redusere vekta. Som en sier her så kan du få penger av den hos en skraphandler istedenfor å betale for å levere metallet Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Ja hør med Mr. Lindås. Han burde kunne gi deg kilopris om ikke annet. Og han har en liten kranbil som han henter med... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Jon-Kåre Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Her på avfallsstasjonen er metall gratis, bare å tappe av oljen og levere Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Lady B Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Tror ikke Knoksen tar i mot, de er jo statsfinansiert og krever chassienummer på det de tar inn. Så ja, ville heller prøvd metallreturen på Mekjarvik, eller eventuelt skraphandler T Lindås & Sønn på Tasta. Krav om chassisnummer er vel bare ved utbetaling av vrakpant, og det får du ikke for en motor... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Stavanger kommune henter opptil tre kubikk avfall gratis i året per husstand. De kan vel hente en motor også, på samme måte som alt annet avfall. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Hakkannen Svart 6.November.2014 Del på Facebook Svart 6.November.2014 Krav om chassisnummer er vel bare ved utbetaling av vrakpant, og det får du ikke for en motor..Sant nok, men i og med at de ikke tjener noe på jern/metall uten chassienummer, vil de da ta inn en motor (i dette tilfellet en båtmotor, hvis jeg forstår trådstarter slik)? Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 7.November.2014 Del på Facebook Svart 7.November.2014 Sant nok, men i og med at de ikke tjener noe på jern/metall uten chassienummer, vil de da ta inn en motor (i dette tilfellet en båtmotor, hvis jeg forstår trådstarter slik)? Jeg tror nok at hvis de har fått konsesjon til mottak av slikt avfall, må de ta imot. Tviler på at de kan si at " Denne tar vi, men den vil vi ikke ha". Det følger nok noen krav sammen med konsesjonen. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 7.November.2014 Del på Facebook Svart 7.November.2014 Verdien på stål avhenger ikke av noe chassinummer. Vekt og renhet er det som avgjør, ofte henter skraphandleren gratis imot at de tar hele verdien selv.Det er bra med penger i skrapmetall, selv fikk jeg over 700 kr for ett par messingpropeller jeg leverete. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hakkannen Svart 7.November.2014 Del på Facebook Svart 7.November.2014 Har bilopphuggeren fått konsesjon til mottak av slikt avfall må de selvfølgelig ta det inn. Men slik jeg har forstått det driver ikke den lokale bilopphuggeren "Knoksen" slik, der er det kun kjøretøy som kan leveres inn (men man kan ha ekstra hjul og bildeler i bagasjerommet ved levering). Ønsker man få penger for generelt metallskrot her i området er det mer å hente hos skraphandleren. Hvis andre bilopphuggere i landet har avtaler for mottak av metallskrot virker jo dette veldig greit og praktisk Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 7.November.2014 Del på Facebook Svart 7.November.2014 Koster 25kr per hjul å levere på Knoksen ved vraking av bil. 5 hjul gratis, altså dem som er påmontert pluss reservehjul. Ekstra hjulsett koster 100kr å levere om du legger dem i bilen... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.