Jump to content

Honda 15 hk vært under vann og står fast.

Diddn

Recommended Posts

Ta den fra hverandre for å unngå å skade sylindervegger mer enn nødvending og for å se om du må hone/borre opp blokka. Og den største flaten på stemplene der vann kan ha laget rust/korrosjon og skit er på undersiden (ikke tennsiden) av stemplene og du bør komme til der med noe rustfløsende.

Eller bruk ren kraft og dra skiten i stykker - om det ikke ikke betyr så mye...

Alt av elektrisk - om dette er en eldre manuell motor så er det pluggledninger som er våte....og ikke så mye annet. Coiler er støpt inn, magneter er del av svinghjul...eller ser jeg for enkelt på dette? Om den er nyere med elektrisk start og generator mmm så er jeg helt enig.

Men som Sørlandet sier så er det mye av det mekaniske slik som lager som nok er gone.

Vel, den har manuell start og vil tro den er fra 90-tallet. Motoren har coil og cdi boks støpt i epoxy. Tok frahverandre kontaktene og de var nesten ikke eir på. Det var ikke noe særlig med salt i forgasser heller.

Motor var aldri helt under vann, det jeg er blitt fortalt er at motoren ble overskyllt av saltvann når den var i bruk og ble deretter lagt i ferskvann. Så den har nok satt seg fast etter at den ble liggende så lenge i ferskvann.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...