balja Startet 26.April.2005 Link til dette innlegget Startet 26.April.2005 Hallo båtvenner! Jeg har nettopp byttet ut Steady`n med en helt ny gummibåt som skal henge i daviter. Er det noe problem med dette? Tenker da på at den blir hengende i sola stort sett hele tiden. Finnes det kanskje noe "lurt" som den kan behandles med? Hva bør den vaskes med? Litt meninger rundt dette kunne være interessant! Balja Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 26.April.2005 Link til dette innlegget Svart 26.April.2005 Du kan behandle den med et trekk... Pass på at den ikke regner full av vann mens den henger i daviterene. Da blir den veldig tung. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 27.April.2005 Link til dette innlegget Svart 27.April.2005 Pleier å vaske jolla med ikke for sterkt såpevann. Etter rengjøring på høsten gir jeg den et lag med båtvoks som gjør at skitten ikke fester seg så godt. Sitér dette innlegget Link to post
balja Svart 29.April.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2005 Takk! Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 30.April.2005 Link til dette innlegget Svart 30.April.2005 (redigert) Er det noen som kjenner til om det er forsvarlig å bruke vaselinolje på gummibåten. Bruker selv vaselinolje på "moderskipet" før opplag om høsten. Det gir et fettlag som beskytter ...og er lett å få fjernet om våren. Det eneste man må huske på er å holde vaselinoljen langt unna alle gummipakninger....ellers går det galt (gummien løser seg opp). Derfor er jeg noe tilbakeholden med bruk på jolla....men dette kan kanskje noen gi et fornuftig svar på? Redigert 30.April.2005 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.