Barco Startet 8.November.2014 Link til dette innlegget Startet 8.November.2014 Jeg leter etter en kombinasjonsbåt for amatørfiske med faststående bruk og familieliv med ugangspunkt i den røffe Trondheimsfjorden . det ser ut til at 80 talls båten Comet kommer ut med mye hederlig omtale, men disse er det kansje ikke mange igjen av ? alternativet er kansje en Master, jeg syns Viksund sin gamle combi byr på mer cabin enn dekksplass. Er det noen som har erfaring, synspunkter eller veit av en slik Comet? Sitér dette innlegget Link to post
Barco Svart 14.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Prøver meg igjen,! Ut fra bilder kan det se ut som om den har lite bredde og bæring bak, og at dekket stuper ned akterover . det er vel ikke så uvanlig for båter fra denne tia , men det var vel i større og mindre grad. ! Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Elwaro 785 kombi er også et alternativ, god dekksplass og god oversikt. Går også tålig godt med motor over 60 hk, men om den er bedre enn comet får andre avgjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Barco Svart 14.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Takk for det , har keg ikke hørt om før, den skal jeg sjekke ut! God helg forresten! Sitér dette innlegget Link to post
Barco Svart 1.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2014 Da var jeg jammen heldig og fant en fin Comet 780 som jeg kjøpte! Turen fra sør til midt norge blir nok tatt med trailer desverre, er ivrig etter å komme igang med å legge opp hydraulisk styring med autopilot i sjarken . forhåpentligvis blir det fisking med den utpå tidligvåren. Lurer nå på om noen har gjort seg erfaringer med en slik båt og valg av nytt styresystem . ? den er orginalt utstyrt med mekanisk overføring men tenker det er dumt å etablere en autopilot for dette. Sitér dette innlegget Link to post
Hanha Svart 9.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2017 Barco skrev On 1.12.2014 at 16.36: Da var jeg jammen heldig og fant en fin Comet 780 som jeg kjøpte! Turen fra sør til midt norge blir nok tatt med trailer desverre, er ivrig etter å komme igang med å legge opp hydraulisk styring med autopilot i sjarken . forhåpentligvis blir det fisking med den utpå tidligvåren. Lurer nå på om noen har gjort seg erfaringer med en slik båt og valg av nytt styresystem . ? den er orginalt utstyrt med mekanisk overføring men tenker det er dumt å etablere en autopilot for dette. Hvordan liker du din comet sjark.? Har du båten ennå. Vet du hvor den er bygget. Har kjøpt meg en Comet nylig og ønsker å finne mer opplysninger om båten Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 10.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2017 (redigert) Fint bilde og fin sjark som du sikkert får stor glede av. Båten på bildet er imidlertid en ombygget snekke av typen som ble levert både som Comet 26 og Comet 29. Den båten som orginalt ble levert som Comet 780 Combi, hadde et helt annet utseende. Den hadde nærmest et seilbåtskrog og et dyptgående på 1,10. Den ble levert med høy formast og kunne faktisk seiles med støtteseil. Redigert 10.Desember.2017 av rogeri (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Konrad Hauge Svart 19.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2021 Er det noen som vet hvor tung denne båten er? Sitér dette innlegget Link to post
Comet 780 Svart 9.April Link til dette innlegget Svart 9.April 3 tonn Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.