Jump to content

Comet 780 kombisjark, erfaringer?

Barco

Recommended Posts

Jeg leter etter en kombinasjonsbåt for amatørfiske med faststående bruk og familieliv med ugangspunkt i den røffe Trondheimsfjorden . det ser ut til at 80 talls båten Comet kommer ut med mye hederlig omtale, men disse er det kansje ikke mange igjen av ? alternativet er kansje en Master, jeg syns Viksund sin gamle combi byr på mer cabin enn dekksplass.

Er det noen som har erfaring, synspunkter eller veit av en slik Comet?

• 3 uker senere...

Da var jeg jammen heldig og fant en fin Comet 780 som jeg kjøpte!

Turen fra sør til midt norge blir nok tatt med trailer desverre, er ivrig etter å komme igang med å legge opp hydraulisk styring med autopilot i sjarken . forhåpentligvis blir det fisking med den utpå tidligvåren.

Lurer nå på om noen har gjort seg erfaringer med en slik båt og valg av nytt styresystem . ?

den er orginalt utstyrt med mekanisk overføring men tenker det er dumt å etablere en autopilot for dette.

• 3 år senere...
Barco skrev On 1.12.2014 at 16.36:

Da var jeg jammen heldig og fant en fin Comet 780 som jeg kjøpte!

Turen fra sør til midt norge blir nok tatt med trailer desverre, er ivrig etter å komme igang med å legge opp hydraulisk styring med autopilot i sjarken . forhåpentligvis blir det fisking med den utpå tidligvåren.

Lurer nå på om noen har gjort seg erfaringer med en slik båt og valg av nytt styresystem . ?

den er orginalt utstyrt med mekanisk overføring men tenker det er dumt å etablere en autopilot for dette.

Hvordan liker du din comet sjark.? Har du båten ennå. Vet du hvor den er bygget. Har kjøpt meg en Comet nylig og ønsker å finne mer opplysninger om båten

8762B003-CBA9-4BC2-8DC6-4EE1AB78AFED.jpeg

Fint bilde og fin sjark som du sikkert får stor glede av. Båten på bildet er imidlertid en ombygget snekke av typen som ble levert både som Comet 26 og Comet 29. Den båten som orginalt ble levert som Comet 780 Combi, hadde et helt annet utseende. Den hadde nærmest et seilbåtskrog og et dyptgående på 1,10. Den ble levert med høy formast og kunne faktisk seiles med støtteseil. 

Comet sjark.jpg

Redigert av rogeri (see edit history)
  • 3 år senere...
  • 3 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...