Mr_Stian
Får komme med en litt bedre oppdatering.
Siden jeg har nesten ribbet båten helt så har det blitt gjort en del arbeid. Mye som jeg aldri har gjort før. Som å trekke skroget, lage pantry etc. Men er rimelig fornøyd med resultatet. Har hatt en liten tur i dag med båten, og mye fungerer bra. Motor går ikke lengre varm, men den røyker mye når den startes. Når den er varm så er det normalt med røyk. Så kan det virke som den svetter litt diesel rundt den ene dysen. Så denne skal tas ut og sjekkes. Så fant jeg ut at det kommer vann på gulvet bak ved toalettet. Tror dette kommer fra selve toalettet og ikke gjennomføringen til roret. Men var så sliten på slutten av dagen i dag at det ble ikke sjekket så nøye. Så det blir sjekket i morgen.
En liten liste over hva som er gjort:
- All teak innvendig er pusset og lakket
- Alle puter er sydd (ble gjort for 2 år siden)
- Nye gardiner (ble gjort for 2 år siden, ikke montert etter demontering)
- Gulv teppet er tatt ut. Er ikke kommet nytt enda
- All trekk på skroget er revet. Nytt er limt på plass
- Vinduene er tettet. Fremdeles en liten lekkasje. Ikke fått leitet etter hvor den kommer ifra.
- Begge gulvene under pantry er byttet. De gamle var pill rotten.
- Begge sider av pantry er laget nytt. Dette er nytt for meg men veldig fornøyd med resultatet
- Motor er tatt ut og komplett demontert. Nye ramme lager, veiv lager, nye stempel ringer, honet sylinder, trykktestet topp, alt er målt for klaring, dysene er trykktestet og alt er montert med nye pakninger.
- Nytt blandebend i rustfritt
- Ny gjennomføring i kompositt til septiktank.
- laget T-stykket på saltvannkjøling i tilfelle massiv lekkasje og til lettere å konservere til vinteren.
- Laget nytt instrument panel
- Lagt opp nytt sikringspanel
- Oljet ratt og lister ute
- Nytt cutless lager
- Nye pakninger i pakkboks
- 2 lag selvpolerende bunnstoff
- ny sink
- Sikkert glemt noe, men tar det når jeg husker det.
Det som gjenstår:
- Sjekke om det er en diesel lekkasje noen plass
- Fikse lekkasje i toalettrom (toalett eller ror gjennomføring)
- Sette opp gardin stengene
- Lage ny kjøleboks (Bygge om kjøleskap til kjøleboks)
- Montere inn stereo
- STOR vask av båt utvendig
- Bytte fenderlist. Mangler ca 1,5 meter. Blir ikke tatt før til vinteren
- og sikkert en masse små ting jeg ikke husker.
Har ikke fått tatt så mye bilder da det fremdeles er masse rot i båten, men har ett par bilder fra pantryet jeg har laget. Tappe kranen skal byttes. Denne var ubrukelig! Lekker uansett hva jeg gjør.
Første turen på 2 år! :)