Herman Startet 10.November.2014 Link til dette innlegget Startet 10.November.2014 (redigert) Jeg har i dag en salig blanding av diverse givere og instrumenter til diverse tanker. To vanntanker, septik og diesel. Disse ønsker jeg å bygge sammen slik at jeg klarer meg med ett visningsinstrument. Det nyeste er dieselmåleren med instrument fra Wema, det ønsker jeg å beholde. Wema har givere for diesel/vann og for septik. Har disse lik karakteristikk i forhold til motstandsnivåer? Sidene til Maritim gir ikke så mye informasjon om dette. Jeg skjønner at jeg må ha en type vender. Jeg trenger fire stillinger + avslått. I jungelen av vendere går jeg helt i surr. Jeg har lett gjennom diverse sider hos ELFA, men syns det er vanskelig å skjønne hva som er dugende. Jeg ser for meg en svart vribryter egnet for maritimt miljø, ca 20 mm i diameter og grei å bygge inn i et bryterpanel (ca 3 mm tykt). Noen forslag? Altså to spørsmål: Vil WEMA septikgiver gi samme signal som en vann/diesel-giver? Hva slags vendebryter for 4 innganger (felles jord?) vil passe? Den må også ha en stilling for "av". Redigert 10.November.2014 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
AMek76 Svart 12.November.2014 Link til dette innlegget Svart 12.November.2014 Prøv med en viftebryter til 100 lappen , 0 for av 1,2,3 på switch posisjoner . Har testet det selv på en vanlig batterimonitor for å sjekke 3stk batterier som er koblet separate? Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 13.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Ja, det er noe sånt jeg også har tenkt. Men hvor får jeg kjøpt noe sånt? Delenr? Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
AMek76 Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 34030004-1 Varenr. 34030004 Solhaug skipselektro Sitér dette innlegget Link to post
AMek76 Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 og på seatronic Produkt nr: WA34030004 Kr 135 ,- Sitér dette innlegget Link to post
AMek76 Svart 13.November.2014 Link til dette innlegget Svart 13.November.2014 Ellers så kan du finne en "vanlig" bryter til bilvifte , som den til venstre her :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.