Jump to content

Anbefalt båthenger til Rinker 232

TerjeFjern

Recommended Posts

Står i ferd med å kjøpe en Rinker 232 nå. Skal ha den på båthenger når jeg ikke er på sjøen med den, mao skal den ikke ligge på vannet til daglig.

Spørsmålet er hva slags henger anbefales? Kommer til å sette ut og ta opp mye alene så vil ha en god henger. Noen med erfaring. Båten veier ca 2000 kg.

Hei og gratulerer med flott båt:) har samme båt, 1999 model med mercruiser 350 mag MPI 300 hk og bravo 3 duoprop. Hvilken model og motor/drev har du;)? Følgte med Amerikansk godkjent henger til min, kjempe bra boggihenger men får aldri godkjent den i Norge :/

Ikke testet da den ligger på land etter konservering av verksted osv. Verkstedet sier motor er god så tar sjansen på at dette stemmer. Er uansett ikke dyrt å bytte motor hvis store problemer skulle dukke opp. Planen er å bruke motoren så lenge den holder og når et større havari skulle oppstå kjøper jeg en longblock fra USA og setter inn, men da antagelig en 5,7 liter

• 2 uker senere...

Når det gjelder tilhengere er det vel ingen som slår Tredal. Noe dyrere, men man får kvalitet igjen for de extra kronene man betaler. Ypperlige kjøreegenskaper, og en drøm å sjøsette/hale opp båten på. Anbefales.

Tredal har ikke henger som tåler vekten av båten. Veier 2100 og har ikke funnet Tredal som tar det. Kommer jo alltid litt ektra vekt i tillegg så vil ikke ha en henger med maks vekt på 2070 osv.

Svela B35XE laster 2870 kg. Vet ikke om det blir litt overkill? Her er link: http://www.svela.no/produkter/svela-b35xe/

Er i samtaler med Svela nå om en slik du nevner. Tok kontakt med fabrikken og sa at jeg hadde interesse av en slik men syntes de er i overkant dyre osv. de har antagelig en demo/feilbestilt henger mulighet så får se hvordan det går. Er imponert over serviceholdningen hos Svela i allefall

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...