horten1981 Startet 11.November.2014 Del på Facebook Startet 11.November.2014 Nå har jeg bestilt glødeplugger til min saab 2h men ser her inne på forumet at jeg må ha en holder??? Finner ikke noe i nettbutikk hos saab til 2h men til 8-10 hk står den i dele listen, hva er riktig??? Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Glødeplugger Saab 2H hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Hei. Eg veit ikkje fasit her, men vil prøva å resonnera litt: Sabb (ikkje Saab) har laga ei startsigaretthylse til sine motorer, og dei har i alle år vore kjent for å gjera ting enkelt, og bruka samme del so langt dei kunne, på tvers av motortyper. Dermed so trur eg at denne startsigarettholderen har samme delenr. til alle Sabbdieslane som kan gjera nytte av ein startsigarett. Eg trur då videre at alle motorane kan bruka samme kombinasjon av glødeplugg og holder, som det er beskriven til Sabb G. Men dette er noko som eg trur, ikkje noko som eg veit. Magne Sitér dette innlegget Link to post
bermuda Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Sigarettholderen er større på 1g og må ha adapter, dette er ikke nødvendig på de andre. Sitér dette innlegget Link to post
E27 Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Ja, glødeplugg og sigarettholder har likedan gjenger, skrues direkte i topplokket. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Som det sies over, du trenger ingen holdere med originale plugger. Jeg har installert slike selv, bare å skru dem rett inn. Jeg brukte et vanlig 30A lysrele for strømmen, og en sånn fløyteknapp med gummi på til bryter. Glødet 15-20 sekund før start. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Diesel248 Svart 11.November.2014 Del på Facebook Svart 11.November.2014 Hei, kan nett nemne at glødepluggane som ein no får frå Sabb skal glødast i 10 sekund før start. Dei som dei solgte før var 20 sekund. :-D Så slepper du å svi av pluggane. Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.