Jump to content

En kjærlighetserklæring!


ter-av

Recommended Posts

Saltvann under kjølen for første gang siden oktober i fjor. Vestover fjorden til Horten. Se der er Astor også! Rødvin i skumringen. En liten øy, en lun vik. Venner på stranda. Sol.

En kjærlighetserklæring til lysere tider!

Flere som har det sånn nå?

Bilde

 

Se hele kjærlighetserklæringen og videoen her: MorMajor

 

Med vårlig hilsen

ter-av

:yesnod:

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Saltvann under kjølen for første gang siden oktober i fjor. Vestover fjorden til Horten. Se der er Astor også! Rødvin i skumringen. En liten øy, en lun vik. Venner på stranda. Sol.

En kjærlighetserklæring til lysere tider!

Flere som har det sånn nå?

Bilde

 

Se hele kjærlighetserklæringen og videoen her: MorMajor

 

Med vårlig hilsen

ter-av

:yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Takk for sist! Hyggelig med en prat i havna. Joda, vi har ulike kjærlighetserklæringer til vårt farøy. Vi båtfolk trives godt i hverandres selskap. Enda så (u)like vi er.

 

Bilde

 

Opptil fem Baatplassen-båter i Horten i helgen. Astor nærmest, MorMajor i bakgrunnen.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Må bare få slutte meg til koret:

Hjem fra jobb, tok med ungene ned til båten, tøffeteffet inn til byen (pollen i Arendal). Bare to andre båter som lå der, ingen plassproblemer i April, gikk helt inn og la meg longside. I land, tuslet rundt i gatene, stille nå før turistene kommer. Is til ungene, noe skikkelig gris, men sånn er det. Tøflet oss tilbake til båten. Tøffetøffet ut av pollen, ut med rullegenoaen, og lenset hjem i 3 knop.... Stille, stille. Varmt nok til at bare genser er behagelig, nesten ingen andre på vannet som bråkte eller laget hekkbølger i tsunami størrelse. Inn med genoaen, på plass med båten og hjem. Tok et par timer, men utrolig flott. Tror båten må ut å lufte seg litt i morgen også...

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

.....Flere som har det sånn nå?

Joda!!! Men er ikke så "lyrisk" flink som deg, til å beskrive hva som "rører" seg i topplokket på en....... :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Kjærlighet ruster ikke. Godt å vite. Men:Forvitrer den?

 

Var ute på en liten fisketur i ettermiddag (to torsk!) :fishing: . Før jeg dro skulle jeg skifte anoden i kjølesystemet. Da jeg skulle skru av den gamle brakk hele dri.... - og der sto jeg uten å kunne skru inn den nye.

Heldigvis var mekanikeren på plass i havna. Glem det, sa han. For noen år siden hadde Volvo fem anoder i motoren, så reduserte de til en - og på nye motorer er det ingen. Det blir alt for mye sinkbiter i kjølvannet - og det holder plenty med den du har utvendig.

 

Jeg har svært høye tanker om mekanikeren. Han er gull verd for oss som har båt i denne havna! Men jeg ble litt overrasket.

 

Noen andre som har tanker eller erfaringer rundt dette?

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Var en kveldstur ute på Lera i går - flott båtvær og fin vårstemning. Og så - MAKRELLTERNA er kommet tilbake!!! Det var artig å iaktta dens elegante flukt med kjappe svinger, noen sekunder med "observerede stillstand" i luften og så et flott stup. Og ikke minst lyden! Den ivrige og avslørende pipingen når den forfølger sild og brisling, og samtidig anviser eventuell sei, torsk og makrell litt senere i sesongen, er for en ivrig fisker "musikk i ørene". Velkommen tilbake, du flotte fugl! Jeg har savnet deg.

 

Nå er båt- og fiskesesongen i gang for alvor!

 

Legg merke til baatplassen.no - vimpelen i toppen..... :o)

Bilde

 

God båtsommer!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...