Bay_liner Svart 21.August.2015 Del på Facebook Svart 21.August.2015 for de som ikke kan en døtt om motorteknologi er jo reklamens forvirrende makt plausibel - Ficht = etec = fucked.... i det øyeblikket de legger in Tier 4 eller 5 er disse motorene ferdig uansett - merkelig at US myndigheter lar seg tøye så langt men de beskytter selvsagt hjemmemarkedet.... Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 Jeg vet ikke dorgefart er? men jeg klarer 1.75knop med 1 maskin og 2.48 med 2 maskiner på tomgang, der bruker du 0.9 liter bensin per maskin i timen, har gått endel timer i den farten uten tegn på at den blir sur. https://baatplassen.no/i/topic/58113-riktig-fart-under-dorging-hva-mener-du/ Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 22.August.2015 Del på Facebook Svart 22.August.2015 for de som ikke kan en døtt om motorteknologi er jo reklamens forvirrende makt plausibel - Ficht = etec = fucked.... i det øyeblikket de legger in Tier 4 eller 5 er disse motorene ferdig uansett - merkelig at US myndigheter lar seg tøye så langt men de beskytter selvsagt hjemmemarkedet.... Du kan ikke sammenligne Ficht og E-tec på den måten. Ficht var et tappert forsøksprosjekt som OMC satte i gang for å redde 2-takteren fra døden. De klarte det på en måte, men kvaliteten var ikke god nok kan man trygt si. Da BRP tok over med sin ekspertise omkring år 2000 brukte de prinsippene fra Ficht men gjorde jobben langt mere grundig. Det ble vel en suksess kan man trygt si i forhold til alternativet som var 2-takterens død. Mercury gjorde det samme med Optimax (med teknologi utviklet av Orbital). Etterhvert veldig høy standard på Optimax også, men nå forbikjørt av merkets egne nye 4-taktere. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.