Jump to content

Evinrude G2. ny standard for totaktsmotorer


-morten-

Recommended Posts

for de som ikke kan en døtt om motorteknologi er jo reklamens forvirrende makt plausibel - Ficht = etec = fucked.... i det øyeblikket de legger in Tier 4 eller 5 er disse motorene ferdig uansett - merkelig at US myndigheter lar seg tøye så langt men de beskytter selvsagt hjemmemarkedet....

Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke dorgefart er? men jeg klarer 1.75knop med 1 maskin og 2.48 med 2 maskiner på tomgang, der bruker du 0.9 liter bensin per maskin i timen, har gått endel timer i den farten uten tegn på at den blir sur. 

 

https://baatplassen.no/i/topic/58113-riktig-fart-under-dorging-hva-mener-du/ :saint:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

for de som ikke kan en døtt om motorteknologi er jo reklamens forvirrende makt plausibel - Ficht = etec = fucked.... i det øyeblikket de legger in Tier 4 eller 5 er disse motorene ferdig uansett - merkelig at US myndigheter lar seg tøye så langt men de beskytter selvsagt hjemmemarkedet....

 

Du kan ikke sammenligne Ficht og E-tec på den måten.

Ficht var et tappert forsøksprosjekt som OMC satte i gang for å redde 2-takteren fra døden. De klarte det på en måte, men kvaliteten var ikke god nok kan man trygt si.

Da BRP tok over med sin ekspertise omkring år 2000 brukte de prinsippene fra Ficht men gjorde jobben langt mere grundig. Det ble vel en suksess kan man trygt si i forhold til alternativet som var 2-takterens død.

Mercury gjorde det samme med Optimax (med teknologi utviklet av Orbital). Etterhvert veldig høy standard på Optimax også, men nå forbikjørt av merkets egne nye 4-taktere.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...