Stein-Erik Startet 26.April.2005 Del på Facebook Startet 26.April.2005 Hei Skal sette på et ekstra nivå med bryteblokker på dekk, og trenger bolter med M8x80 dimmensjon i A4 syrefast. Må ha Krysspor (pozi), torx eller vanlig rett spor. Biltema og Clas har ikke! Noen som vet hvem som selger slike??? SE Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 26.April.2005 Del på Facebook Svart 26.April.2005 Et lite tips, har du målt nøye ? Min båtnabo her i Grimstad har lagt ny rekke oppå gamle, men måtte ha dimensjon 8x10 for å kunne klare dette. Dette var bestillingsvare hos Karl S Hansen AS i Arendal. (klarer du din dimensjon, så har de det på lager, selvsagt i syrefast (husker ikke type torx eller annet)). Vil også nevne at han trengte 8 stk, som kom på en pris av ca 300 Hadde han klart din dimensjon, kosta det ca 90. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 26.April.2005 Del på Facebook Svart 26.April.2005 eller ta lengre bolter og kappe selv. Mye jobb, men det er tross alt til båten... Suzuki -. hjemme fra 4 1/2t slagsmål med det nye rulleforstaget. Jeg tapte...; men gir ikke opp... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Aquarius Svart 26.April.2005 Del på Facebook Svart 26.April.2005 Hei, mener de har relativt kraftige syrefaste bolter/skruer hos Skillebekk Jernvare. Finner du det ikke der, så prøv hos Tingstad AS på Kalbakken, de har ALT av skruer. Tingstad skruer Sitér dette innlegget Mvh Aquarius Link to post
Fenix Svart 26.April.2005 Del på Facebook Svart 26.April.2005 Ta en telefon til Sørfonden på Padda. De har (ennå) et imponerende utvalg, men skal vel nå trappe ned sortimentet, såvidt jeg skjønner. Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 26.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2005 Takker for svar! Tar en tur til Skillebekk i morgen! Grunnen til at jeg kan bruke 80 mm er at det er støpt inn en aluplate i båten som det er gjenget ned i. Skruene som er der i dag er 50 mm (regner med man måler den gjengede delen av en skrue?) og høyden på den nye bryteblokken er 30 mm. Et annet spørsmål (som sikkert er enkelt å besvare!): Skal montere et pat cleats, og disse skrur jeg rett i forborrede hull med medfølgende karroseriskruer. Disse er 5mm utenpå gjengene. Hvilket bor bør jeg borre med? I tre går en vel ned minst 1 mm, men har hørt en ikke bør gå ned mer enn 0,5mm på forborring i glassfiber. Hva er korrekt? SE Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.April.2005 Del på Facebook Svart 28.April.2005 Skruene som er der i dag er 50 mm (regner med man måler den gjengede delen av en skrue?) <{POST_SNAPBACK}> Hvis det er bolter med senkehodet så måles dette INKL den lengden den senkes ned. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.April.2005 Del på Facebook Svart 28.April.2005 Det bør være enkelt å kappe standard skruer til riktig lengde. Fest den delen som skal kappes av i en skruestikke, kapp med baugfil med litt overlengde, fil enden flat og til riktig lengde og brekk kanten forsiktig med fila. Prøv bolten i en mutter før du monterer. Lengden på skruer/bolter er alltid definert som avstanden fra enden tilundersiden av hodet. Se forige innlegg vedr senkehodeskruer. Husk syrefast kvalitet (SIS 2343 eller SS 316). Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Stein-Erik Svart 28.April.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.April.2005 Hei Takk for alle innspill! Bryteblokkene ble montert i går, og det ble kjempebra!! Brukte M8x80 syrefast umbrako kjøpt hos de hyggelige menneskene hos Skillebekk Jernia!! Skal ut og testseile i dag!! SE Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 28.April.2005 Del på Facebook Svart 28.April.2005 Prøv bolten i en mutter før du monterer. <{POST_SNAPBACK}> La mutteren sitte på når du kapper, så fikser den gjengene om de skulle være litt ødelagt. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.