fredrant Startet 14.November.2014 Link til dette innlegget Startet 14.November.2014 Vet at dette emnet er diskutert utallige ganger tidligere, men finner ikke akkurat svaret jeg leter etter..... Nå som båten er pakket inn, er det på tide med nye prosjekter Som tittelen sier, er det litt ekstra strøm som står på ønskelisten. Spørsmålet er: Kan jeg koble solcellepanelet, via regulator og rett inn på eksisterende anlegg? (koble meg inn ved utgang på lader) Eller må kabler strekkes direkte fra regulator til batteri? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Mitt forslag: Solcellepanel -> Regulator -> Sikring på + -> batteri. Bruk Biltemas 4,5kvmm fortinnede kabel, den er perfekt for denne bruken. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sone II Svart 14.November.2014 Link til dette innlegget Svart 14.November.2014 Mitt forslag: Solcellepanel -> Regulator -> Sikring på + -> batteri. Joa, det er vel slik det står i bruksanvisningen, men vil man miste effekt eller funksjonalitet ved å koble i andre enden av ladeledningen? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 15.November.2014 Link til dette innlegget Svart 15.November.2014 Hvis tversnittet på kablene fra laderen er stor nok kan det da ikke ha noen praktisk betydning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.