roeren Startet 14.November.2014 Link til dette innlegget Startet 14.November.2014 Arbeidet med den gamle robåten skrider frem. Masser av delprosjekter der jeg prøver ut nye konstruksjoner og fremgangsmåter. Her er to av dem: Sidebenk under toftene i stedet for over, som jeg pleier (dette for at de skal kunne inngå i et helt dekk å sove på om natten) Her skal jeg benytte vendeskjæring: Tegne ønsket bue på bordet, skjære langs linjen, og bytte om delene. Denne gangen prøver jeg med stålrør som rorstamme (på de ti foregående er alt av tre), for den glir lettere i hengslene. Nederhengslet er det tradisjonelle med surring rundt rorstammen og en gejenget stang ut fra båten. Overhengslet er en nyskaping, som forhåpentlig er enda enklere og raskere å bruke enn de tidligere. På bildet ser det ut som om overhengslet blir stående veldig ut og stritte, men det skal på en såkalt reisegavl bakenfor, som vil flukte helt med hengselet Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.