Søringen Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Tenningsprover-15142/ Evt om du får kjøpt deg en slik (40,- spenn), som du kobler mellom plugghette og tennplugg. Du vil da muligens kunne se om det er noe forskjell på gnist mellom sylindre. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Du må også få sjekket om det kommer bensin til cylinder 3. Totaktere er avhengig av at det er tett i veivhuset, så bensinblandingen kommer fram over stemplet. Om du har en gåen tetning/simring i veivhuset, kan det hende at cylinderen ikke får bensin. Har ikke vært borti dette problemet på en påhengsmotor noen gang, men på gamle totakts motorsykler, har jeg vært borti dette noen ganger Sitér dette innlegget Link to post
tresfjord677 Svart 17.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Oppdatering: har testet kompresjon nå. Ganske likt på alle tre sylinderne. Ca 8,8bar med det instrumentet jeg brukte(billig). Vært på biltema og kjøpt sånn som søringen skriver, og det ser ut til å være jevnt og fin gnist på alle tre. Tok med forgasserne hjem, prøve å rense ikveld. Fant en jordingsleding som så veldig løs ut bak forgasserne, fikk et lite håp der, får se når jeg får det sammen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Husker du om pluggen var våt eller tørr? Sitér dette innlegget Link to post
tresfjord677 Svart 17.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Mener den var våt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Dette tyder jo på at den mangler tenning. Da ville jeg sjekket litt rundt plugghette\ledning. Er heller ikke sikkert den ville gå på den sylinderen når du byttet om på coilene,hvis pluggen var helt druknet i bensin. Sitér dette innlegget Link to post
Ronny S B Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 (redigert) S T A T O R . Redigert 17.November.2014 av Ronny S B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Blir som regel tenning på alle eller ingen hvis stator ryker,det er hvertfall min erfaring på Yamaha. Ved manglende tenning på en sylinder er ofte CDIboksen synderen. Men det lønner seg å sjekke det enkle først ;) Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Feilen kan være feil blandingsforhold pga skitt i forgasser. Hvis en eller flere luftkanaler er helt eller delvis tett, blir bensin/luftblanding for feit. Kan gi våt plugg. Hvis tenningstester viser like kraftig gnist på alle 3, ville jeg håpt på at en grundig forgasser-rens ville gjøre susen. Får håpe det blir suksess med det som du nå er i gang med. Ta og tøm bensintank, gjør denne ren og fyll opp med ny bensin før du prøvestarter igjen. Ergerlig å kjøre smuss inn i nyrensede forgassere. Sitér dette innlegget Link to post
Bernt Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Kompresjons test ? Det kan også her være hull i membran på bensinpumpa , hullet gjør att nedre sylinder får alt for mye bensin og vill ikke gå de to andre får passe og virker . Du sier att stemplet ser rent ut det kan være vasket av bensin . Sjekk membran og ta en komp test !! Bernt Sitér dette innlegget Link to post
tresfjord677 Svart 17.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Oppdatering igjen. Skrudde den sammen igjen nå og tok en liten tur ut i mørket. Funker som den skal igjen!!!!!! Ble en veldig kort tur, så håper det holder seg når jeg prøver litt lengre imorgen. Jeg tror konklusjonen må være at det var forgasserrens som hjalp. (Selv om jeg ikke så noe galt der.) Den løse jordingsledningen som var bak gasserne er til "prime starter assy". Regner med det er choken? Kan det ha hatt noen sammenheng med problemene? Bolten den satt i var løs, så ledningen "hang og slang". Hurra!! Tusen hjertelig takk til alle som tok seg tid til å hjelpe meg!! Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Flott Bra jobba! Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Flott. Kompresjon var helt lik på min 40. 8,8 bar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.