Jump to content

Yamaha 1997, 50hk, totakt, går på to av tre sylindrere? Vann?

tresfjord677

Recommended Posts

Du må også få sjekket om det kommer bensin til cylinder 3. Totaktere er avhengig av at det er tett i veivhuset, så bensinblandingen kommer fram over stemplet. Om du har en gåen tetning/simring i veivhuset, kan det hende at cylinderen ikke får bensin. Har ikke vært borti dette problemet på en påhengsmotor noen gang, men på gamle totakts motorsykler, har jeg vært borti dette noen ganger

Oppdatering: har testet kompresjon nå. Ganske likt på alle tre sylinderne. Ca 8,8bar med det instrumentet jeg brukte(billig).

Vært på biltema og kjøpt sånn som søringen skriver, og det ser ut til å være jevnt og fin gnist på alle tre.

Tok med forgasserne hjem, prøve å rense ikveld. Fant en jordingsleding som så veldig løs ut bak forgasserne, fikk et lite håp der, får se når jeg får det sammen igjen.

Feilen kan være feil blandingsforhold pga skitt i forgasser. Hvis en eller flere luftkanaler er helt eller delvis tett, blir bensin/luftblanding for feit. Kan gi våt plugg.

Hvis tenningstester viser like kraftig gnist på alle 3, ville jeg håpt på at en grundig forgasser-rens ville gjøre susen. Får håpe det blir suksess med det som du nå er i gang med. :thumbsup: Ta og tøm bensintank, gjør denne ren og fyll opp med ny bensin før du prøvestarter igjen. Ergerlig å kjøre smuss inn i nyrensede forgassere.

Oppdatering igjen.

Skrudde den sammen igjen nå og tok en liten tur ut i mørket. Funker som den skal igjen!!!!!! Ble en veldig kort tur, så håper det holder seg når jeg prøver litt lengre imorgen.

Jeg tror konklusjonen må være at det var forgasserrens som hjalp. (Selv om jeg ikke så noe galt der.)

Den løse jordingsledningen som var bak gasserne er til "prime starter assy". Regner med det er choken? Kan det ha hatt noen sammenheng med problemene? Bolten den satt i var løs, så ledningen "hang og slang".

Hurra!! Tusen hjertelig takk til alle som tok seg tid til å hjelpe meg!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...