Danske Startet 16.November.2014 Link til dette innlegget Startet 16.November.2014 Hei Holder på å pusse op en Saga 20 fra 76... er i gang med alt treverk. Ser bord + top på motorkasse kanskje like enkelt kan skiftes. Hvilken type tre bør jeg gå for? Platene er relativt små, 40cm*50cm ca. Idag er de gjort i noe billig plate, med skei limet på ... i brun ... det ser selvsagt ikke bra ut lenger. Har tenkt på å lage nye plater, de skal være 15mm tyk, da kan jeg bruke originale teak lister på kantene. Men hva er optimalt valg av plate? God tip velkommen. Skal passe sammen med kantlisterne som er teak. Tenker å lakere med blank epifanes. Kan jeg eks. bruke Meranti? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 16.November.2014 Link til dette innlegget Svart 16.November.2014 I Polaren min (2011mod.) er det vel vanlig teakfiner som er brukt som motorlokk, og forsåvidt på hele motorkassa. Kantlistene er jo hel-teak. Alt er jo da lakkert i fra fabrikk. Du kan jo også bruke Kebony-tre, som mange båtprodusenter i dag er gått over til. Like fint og slitesterkt som teak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.